Wystawa „Stulecie Maserati” otwarta przez całe lato
Wyjątkowość wystawy zapewnia jakość prezentowanych modeli: jedyny zachowany szesnastocylindrowy V4 czy A6, jak również pierwszy samochód Maserati jeżdżący po drogach.
Wystawa usytuowana jest w MEF, Museo Enzo Ferrari, “patrzące na” centralę Maserati na Viale Ciro Menotti w Modenie, gdzie wystawione są także rzadkie modele Ferrari i Alfa Romeo.
Modena, 30 lipca 2014 – Miesiąc po otwarciu wystawy poświęconej stuleciu Maserati, MASERATI 100 – Wiek prawdziwie włoskich, luksusowych samochodów sportowych, reakcja publiczności okazała się bardzo pozytywna – blisko 20 tys. gości.
Obchody stulecia historii jest dla producenta samochodów możliwością powrotu wspomnieniami do historii pewnej epoki i wywołania dreszczy, gdy goście wystawy spoglądają na ciąg zdarzeń przedstawiony przy pomocy 19 projektorów. Widzom przedstawiane są anegdoty, ciekawostki i historie niesamowitych ludzi, rzadkich
i prestiżowych pojazdów, również ze względu na ich aktualną wartość.
Zwiedzający mają możliwość – niespotykaną, bo nawet nie można tego nazwać rzadką – podziwiać jedyne na świecie zachowane, szesnastocylindrowe Maserati Tipo V4 Sport. W 1929 r. Alfieri Maserati połączył 2 dwulitrowe silniki Tipo 26 w jednej skrzyni korbowej z dwoma wałami korbowymi zespolonymi z biegami. Tego samego roku, 28 września w Cremonie, Baconin Borzacchini ustanowił rekord świata w jeździe na 10 kilometrów w Tipo V4, podróżując ze średnią prędkością 246.069 km/h. Drugie takie auto zostało stworzone w kolejnych latach, i to właśnie ten model można podziwiać w ramach wystawy. Model został przekazany swojemu właścicielowi, papieskiemu lekarzowi, doktorowi Riccardo Galeazziemu w 1932 r. Został on później (w 1934 r.) zmodyfikowany przez Zagato i wyposażony w sportową, otwartą, dwuosobowe nadwozie. Maserati Tipo V4 Sport Zagato jest jednym z klejnotów w niezwykle cennej amerykańskiej kolekcji, przez co bardzo rzadko można go podziwiać w Europie. To jeden z kolejnych powodów, by nie przegapić wystawy w Modenie.
Kolejny samochód o wielkiej wartości historycznej to A6 1500 z 1947 r., pierwszy pojazd szosowy zbudowany przez Maserati. Jego prototype został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie w 1947 r. To coupé z wysuwanymi przednimi światłami, zaprojektowany przez Battistę “Pinina” Farinę, z silnikiem 1500 6CM wpasowanym
w rurowe podwozie. Praca nad projektem zaczęła się w 1940 r. w Modenie i trwała przez całą II wojnę światową. Samochód wystawowy ma w tej chwili swoje trzecie podwozie. Został wyeksportowany do Argentyny w 1950 r. Po powrocie do Włoch w późnych latach siedemdziesiątych, w 2007 r. został częścią kolekcji Muzeum Nicolis. Muzeum przywróciło jego oryginalną konfigurację.
Nie opuszczając budynku wystawienniczego zadedykowanego Enzo Ferrari, goście mają również możliwość obejrzenia rzadkich modeli Ferrari. Zobaczyć można także najważniejsze modele wyścigowe Alfa Romeo. Ta cześć wystawy umieszczona jest dużym warsztacie, w którym ojciec Enzo pracował od końca XIX w. do swojej śmierci.
Wystawa MASERATI 100 – Wiek prawdziwie włoskich, luksusowych samochodów sportowych otwarta jest codziennie, również w lipcu i sierpniu.
Więcej informacji, bilety: http://www.museocasaenzoferrari.it/
Museo Casa Enzo Ferrari Modena, Via Paolo Ferrari 85, 41121 Modena
T+39 059 4397979, F+39 059 245267
info@museocasaenzoferrari.it