Nowy silnik Maserati Nettuno
Maserati przedstawia Nettuno: w 100% nowy silnik Maserati, który adaptuje technologię F1 do samochodu drogowego
- Maserati Nettuno: 100% Maserati: 100% Made in Modena
- Futurystyczny silnik wyprodukowany przez zespół techników i inżynierów Maserati, chroniony międzynarodowymi patentami.
- Potwierdzone specyfikacje techniczne nowego silnika.
- Cechy technologiczne wywodzące się z Formuły 1, skutkujące poprawą zwiększoną wydajnością i zmniejszonym zużyciem paliwa.
- Super samochód sportowy MC20. Pierwszy model Maserati z nowym silnikiem zostanie zaprezentowany podczas imprezy „MMXX: Czas na zuchwałość”, która odbędzie się w dniach 9 i 10 września w Modenie
Modena, 01 lipca 2020 r. – Maserati nową erę rozpoczyna nowym silnikiem
Nowy silnik jest bijącym sercem supersamochodu sportowego MC20, którego światowa premiera odbędzie się we wrześniu’20. Jednostka została zaprojektowana w zakładach Maserati w Modenie: Maserati Innovation Lab przy Via Emilia Ovest, warsztaty przy Via Delle Nazioni (historyczna baza Maserati Corse) i opracowana w Engine Hub, położonym pod słynnym adresem Viale Ciro Menotti, i tam będzie budowana. Obecnie nowa linia produkcyjna i nowa lakiernia są modyfikowane w celu obsługi długo oczekiwanego MC20.
Nowy silnik jest wynikiem rewolucji technicznej, chronionej międzynarodowymi patentami. Projekt powstał w wyniku pasji i zaangażowania zespołu wysoko wykwalifikowanych techników i inżynierów. Po dwudziestu latach firma Maserati ponownie podjęła wyzwanie powrotu do siedziby głównej w Modenie, opracowując i produkując z wykorzystaniem najnowszych technologii silnik o bardzo wysokich osiągach.
To wydarzenie jest strategiczne dla Maserati, marki, która dziś przygotowuje się do premiery nowego MC20, projektu „100% Made in Modena”. Ten historyczny dla Maserati moment, który początkuje oficjalnie nową erę marki będzie miał swoja premierę w dniach 9 i 10 Września w Modenie podczas wydarzenia „MMXX: Czas na zuchwałość”. Będą również zaprezentowane nowe modele, jako zapowiedzi produkcyjne w nadchodzących latach, oraz zostaną ogłoszone innowacyjne układy napędowe oraz ambitne programy opracowane przez Casa del Tridente.
Nowa jednostka napędowa to silnik 3.0, V6 z podwójnym turbodoładowaniem, V90 i z suchą miską olejową (klasyczne rozwiązanie w samochodach super sportowych). Dostarcza 630CV przy 7500 obr / min i 730 Nm momentu obrotowego od 3000 obr / min przy mocy wyjściowej 210 CV / ltr.
Specyfikacja silnika
Producent Maserati
Liczba cylindrów, układ V6 90 °
Pojemność 3,0 l
Średnica cylindra/skok tłoka 88 x 82 mm
Stopień sprężania 11: 1
Maksymalna moc 630CV przy 7500 obr./min
Maks. Moment obrotowy 730 Nm przy 3000 – 5500 obr./min
Prędkość obrotowa przy mocy max 8000 obr./min
Układ smarowania Sucha miska olejowa z pompami oczyszczającymi i zewnętrznym zbiornikiem oleju
Szerokość silnika 1000 mm
Wysokość silnika 650 mm
Długość silnika 600 mm
Masa silnika (zgodnie z DIN GZ) <220 kg
Poziom emisji EU6D / China 6B / Ulev 70
Maserati S.p.A.
Maserati produkuje pełną gamę unikalnych samochodów o niesamowitej osobowości, natychmiast rozpoznawalnych w dowolnym miejscu na świecie. Swoim stylem, technologią i wewnętrznym ekskluzywnym charakterem zachwycają najbardziej wymagające gusta i zawsze stanowiły punkt odniesienia dla branży motoryzacyjnej. Ambasadorami tego dziedzictwa są: „okręt flagowy” Quattroporte, sportowy sedan Ghibli oraz Levante, pierwszy SUV Maserati. Samochody są oferowane z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, napędem tylnym i na wszystkie koła, wykonane z najlepszych materiałów z zastosowaniem wyjątkowej inżynierii. Tradycja wspaniałych samochodów, z których każdy na nowo definiuje to, co czyni wyjątkowym włoski samochód sportowy pod względem wzornictwa, osiągów, komfortu, elegancji i bezpieczeństwa.
For further information:
MASERATI
Maria Conti – Chief Communication Officer Maserati – maria.conti@maserati.com
Davide Kluzer – Product Communication Responsible – davide.kluzer@maserati.com
Camilla Manzotti – Lifestyle Communication Responsible – camilla.manzotti@maserati.com