10/08/20

Narodziny Ghibli Hybrid, pierwszego elektrycznego Maserati

  • dotGhibli Hybrid to pierwsze Maserati z napędem hybrydowym w historii marki. To łącznik między przeszłością a przyszłością

  • dotMaserati z napędem hybrydowym to nadal świetne osiągi oraz oszczędność paliwa
  • dotGhibli Hybrid rozwija prędkość 255 km / h, a od 0 do 100 km / h rozpędza się do 100km/h w 5,7 s.
  • dot4-cylindrowy silnik w połączeniu z BSG, eBooster i akumulatorem 48 V generuje moc 330 KM
  • dotWprowadzenie napędu hybrydowego poprawia rozkład masy, a kierowanie pojazdem jest jeszcze łatwiejsze
  • dotUnikalny dźwięk Maserati pozostaje niezmieniony
  • dotZarządzanie systemem i funkcjami poprzez wirtualnego asystenta dzięki udoskonalonemu programowi Maserati Connect * Ghibli jest zawsze podłączony do tego systemu
  • dotSystem multimedialny nowej generacji MIA (Maserati Intelligent Assistant) oparty na Android Automotive zapewnia dostęp do cyfrowych informacji i innowacyjnych wrażeń
  • dotSpecjalna kolorystyka z ciemnoniebieskim paskiem, aby podkreślić wprowadzenie nowego, wydajniejszego silnika

 

 

Ghibli Hybrid to Maserati, który mocno zaznacza swój ślad w historii marki: jest to pierwszy zelektryfikowany samochód spod znaku Trident. Jest to związek między przeszłością silników spalinowych a przyszłością napędu elektrycznego. Podstawowym celem hybrydowej wersji Ghibli jest zwiększenie osiągów przy jednoczesnej oszczędności paliwa. Jest to zgodne z DNA marki. Ghibli Hybrid przenosi Maserati w przyszłość nie zapominając o przeszłości. W pewnym sensie jeszcze bardziej podkreśla kluczowe cechy każdego Maserati: znakomite osiągi i luksus. Pierwszy silnik hybrydowy w historii marki, w której innowacje i technologia zawsze spotykały się z wysokowydajną inżynierią samochodową.  Szybszy niż diesel, bardziej ekologiczny niż benzyna: filozofia Ghibli Hybrid w pigułce.

 

Opracowany przez 100 osobowy zespół, Ghibli Hybrid jest zbudowany na bazie zmodyfikowanej wersji podwozia i nadwozia Ghibli V6, która w wersji Hybrid łączy 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik z 48-woltowym systemem hybrydowym i umożliwia odzyskiwanie energii podczas zwalniania i hamowania. Utrzymując swoje DNA, Maserati wybrało rozwiązanie hybrydowe, którego celem jest przede wszystkim poprawa osiągów, przy jednoczesnej oszczędności paliwa. Wyjątkowość silnika i poziom osiągów każdego modelu Maserati pozostają nienaruszone, zużycie paliwa jest niższe, dzięki czemu hybrydowa wersja Ghibli jest jeszcze bardziej wydajna niż te wyposażone w silniki benzynowe lub wysokoprężne V6. W praktyce Ghibli Hybrid łączy w sobie najlepsze cechy dwóch poprzednich silników, oferując kierowcy samochód, który jest przyjemny w prowadzeniu wsparty prawdziwym rykiem Maserati. System hybrydowy zapewnia takie same osiągi jak wersja z silnikiem wysokoprężnym i przyspieszenie silnika benzynowego V6 o mocy 350 KM, a wszystko to w połączeniu z imponującą redukcją emisji CO2, obniżoną o 25% w porównaniu z benzyną i praktycznie taką samą jak w przypadku oleju napędowego wg danych WLTP.

 

cq5dam_019

 

Dźwięk Maserati

 

Ghibli Hybrid to Maserati pod każdym względem, łącznie z dźwiękiem, który pomimo napędu hybrydowego jest nadal charakterystycznym pomrukiem każdego modelu spod znaku Trident. Osiąga się to bez stosowania dodatkowych wzmacniaczy lecz dzięki poprawie dynamiki przepływu spalin, dostrojone tak, aby zapewnić typowy dźwięk Maserati. Każda osoba korzystająca z hybrydy Maserati będzie nadal słyszała niepowtarzalny dźwięk silnika Maserati.

 

Stylizacja zewnętrzna

 

Jeśli chodzi o wygląd, hybrydowa wersja Ghibli zawiera szereg detali w kolorze ciemnoniebieskim, który jest powszechnie przyjęty jako symbol czystej mobilności. Trzy tradycyjne kanały powietrzne na przednim błotniku mają niebieskie wykończenie, a zaciski hamulcowe Brembo i piorun w logo na słupku są w tym samym kolorze.

 

W Europie Ghibli Hybrid jest prezentowany w zupełnie nowym kolorze Grigio Evoluzione, zimnym, zaawansowanym technologicznie odcieniu szarości z niebieskimi akcentami. Ten podwójny kolor jest inspirowany nie tylko różnymi edycjami specjalnymi Maserati, ale także luksusowymi jachtami o wysokich osiągach. To kolor, który ożywa w świetle słonecznym, gdy oświetlenie tworzy szczególny blask, podkreślając zaokrąglenia karoserii samochodu

cq5dam_033

 
Stylizacja wewnętrzna

 

 W wersji Hybrid widok wnętrza auta i szereg ekskluzywnych funkcji tam prezentowanych  natychmiast daje poczucie wyjątkowości np. 12-kierunkowe sportowe skórzane fotele przednie z 12-sto pozycyjną regulacją, zintegrowane zagłówki zapobiegającymi urazom kręgosłupa szyjnego, sportowa kierownica wyposażona w aluminiowe łopatki zmiany biegów oraz pedały sportowe Inox.

Ghibli Hybrid jest dostępny zarówno w wersji GranLusso jak i GranSport, z pewnymi różnicami na różnych rynkach.

W modelach przeznaczonych dla regionu EMEA sportowe fotele są obite wysokiej jakości naturalną skórą pełnoziarnistą specjslnie pikowaną „Pieno Fiore” z kontrastowymi ciemnoniebieskimi przeszyciami i haftowanym trójzębem na zagłówkach. Ten sam styl jest powtórzony na panelach drzwi i zestawie wskaźników; kolor ciemnoniebieski, który tworzy jaśniejsze, bardziej współczesne wnętrze kabiny, podkreśla również cień zewnętrznych detali samochodu.

 

Wykończenia

 

GranSport tapicerka: to sportowe wnętrze natychmiast przekazuje poczucie energii poprzez szereg ekskluzywnych elementów, takich jak 12-pozycyjne sportowe skórzane fotele przednie ze zintegrowanymi zagłówkami zapobiegającymi urazom kręgosłupa szyjnego, sportowa kierownica wyposażona w aluminiowe łopatki zmiany biegów oraz Sportowe pedały Inox. Listwy ozdobne deski rozdzielczej są wykończone w błyszczącym kolorze Black Piano.

 

cq5dam_003

 

Elementy wykończeniowe GranLusso: luksusowa kabina ma wykończenie wnętrza jedwabiem Ermenegildo Zegna, deską rozdzielczą z matowym drewnem Radica oraz wykończoną drewnem skórzaną kierownicą.

Wyposażenie GranLusso obejmuje również elektrycznie regulowaną wysokość pedałów i el regulowaną kolumnę kierownicy, elektrycznie reg tylną roletę przeciwsłoneczną, system delikatnego domykania drzwi oraz elektrycznie zamykany schowek dla pasażera.

Wnętrze Ermenegildo Zegna to połączenie skóry drobnoziarnistej ze wstawkami ze 100% naturalnego jedwabiu Mulberry Silk na siedzeniach, panelach drzwi, podsufitce, osłonach przeciwsłonecznych i lampach sufitowych. Jedwab, zawsze w kolorze antracytowym, można łączyć z trzema różnymi odcieniami luksusowej szlachetnej skóry: czarnym, toffee i czerwonym.

 

Ghibli_Grey_front_dashboard_HK_screen_EMEA_3System multimedialny nowej generacji

 

Pod każdym względem Ghibli MY21 Hybrid jest kompletny ze wszystkimi ulepszeniami technologicznymi w modelach MY21, a tym samym z systemem multimedialnym nowej generacji MIA (Maserati Intelligent Assistant). Sercem MIA jest potężny system operacyjny Android Automotive, który oferuje zupełnie nowe, innowacyjne  wrażenia użytkownika z pełną personalizacją zgodnie z preferencjami kierowcy. Ekran HD systemu MIA jest powiększony z 8,4” ze stosunkiem 4:3 do 10,1” ze stosunkiem 16:10 i jest teraz bezramkowy co zwiększa jego atrakcyjny wygląd.

 

Ten nowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości z funkcją multi-touch ma nowy interfejs graficzny, który łączy czerń ze złotym kolorem, aby uwydatnić jego elegancję. Szyba w górnej części wyświetlacza jest zakrzywiona, dając bardziej elegancki efekt o mniej ostrych krawędziach. Ta cecha została zastosowana po raz pierwszy w projektowaniu samochodów.

 

Stałe połączenie z Maserati Connect *

 

Od roku modelowego MY21 wszystkie samochody Maserati są połączone dzięki nowemu programowi Maserati Connect. Posiadanie Maserati stale podłączonego do sieci pozwala mieć bieżącą kontrolę stanu samochodu, Maserati Connect poinformuje kierowcę o terminie naprawy, zwiększając komfort obsługi klienta.

 

 

Napęd

 

Podobnie jak inne wersje Ghibli, wersja Hybrid jest wyposażona w tą samą ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów ZF, używaną również w modelach Quattroporte i Levante.

Dźwignia zmiany biegów została niedawno przeprojektowana, aby zapewnić intuicyjną, joystickową  zmianę biegów (krótszy skok i łatwiejsza obsługa).

 

Ghibli_Grey_enginecover

 

Nagłośnienie

8-głośnikowy system audio 280 W firmy Harman Kardon jest standardem w podstawowym modelu Ghibli Hybrid.

Systemy Harman Kardon Premium i Bowers & Wilkins Premium Surround Sound są dostępne jako opcja:

 

Klimatyzacja z czujnikiem jakości powietrza

Ghibli jest wyposażony w czujnik jakości powietrza, funkcję, która znacznie poprawia komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerów.

 

Dostęp bez kluczykowy

Aluminiowy kluczyk zawiera technologię Keyless Go, która umożliwia otwieranie drzwi lub bagażnika tylko za przez dotknięcie klamki, bez dotykania pilota. Po wejściu do samochodu tylko naciskamy przycisk zapłonu i silnik pracuje.

 

 

System delikatnego domykania drzwi

Dzięki siłownikowi elektrycznemu i czujnikowi, który wykrywa uchylenie drzwi, system łagodnie domyka każde z czterech drzwi.

 

 

Elektryczna pokrywa bagażnika otwierana/zamykana „bez użycia rąk”

Dzięki siłownikom elektrycznym możliwe jest automatyczne otwieranie lub zamykanie lekkiej pokrywy bagażnika za pomocą pilota, naciskając przycisk na panelu drzwi lub po prostu przesuwając stopę pod tylnym zderzakiem.

 

 

 

Podwozie

Podwozie Ghibli zostało precyzyjnie zaprojektowane, aby sprostać wymaganiom dynamicznych osiągów i komfortu na długich dystansach.

Oparte na sztywnej i wyjątkowo bezpiecznej stalowej konstrukcji, podwozie  wykorzystuje szereg różnych stopów stali i aluminium, z których każdy maksymalizuje wytrzymałość, minimalizuje wagę i zachowuje idealny rozkład masy sportowego sedana.

cq5dam_023

 

Hamulce Brembo Dual Cast

Technologia Dual Cast, zapoczątkowana przez Maserati, łączy wytrzymałość żeliwa z lekkością aluminium w celu zmniejszenia masy nieresorowanej. Te hamulce mają dużą powierzchnię działania, bardzo wydajne chłodzenie i zostały zaprojektowane z myślą o jeździe sportowej.

Ghibli Hybrid jest wyposażony w wentylowane i nawiercane tarcze hamulcowe Dual Cast 360×32 mm z sześciotłoczkowymi stałymi zaciskami Brembo ze stopu na przedniej osi, oś tylna jest wyposażona w czterotłoczkowe stałe zaciski Brembo o wymiarach 345 x 28 mm.

Przy prędkości 100 km / h Ghibli Hybrid może zatrzymać się na dystansie zaledwie 35,5 metra

 

 

 

Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS)

Wprowadzenie EPS (elektryczne wspomaganie kierownicy) poprawiło prowadzenie samochodu i komfort jazdy, jednocześnie lepiej współdziała z wybranym trybem jazdy.

 

 

 

Odczucia kierowcy

Zintegrowane sterowanie pojazdem i ADAS

Funkcja zintegrowanej kontroli pojazdu (IVC) jest włączona do kontroli programu stabilności Maserati w celu zwiększenia bezpieczeństwa czynnego i dynamiki jazdy, podczas gdy opcjonalne aktywne zaawansowane systemy wspomagania kierowcy zapewniają technologię jazdy autonomicznej na poziomie 2.

Zapobiegając błędom prowadzącym do utraty kontroli nad samochodem – zamiast prostym ich korygowaniem – opracowany we współpracy z firmą Bosch system Integrated Vehicle Control (IVC) zapewnia większe bezpieczeństwo czynne i dynamikę jazdy. Unikamy utraty kontroli nad autem zamiast korygowania jazdy w sytuacjach trudnych. Dzięki temu są zapewnione wyjątkowe osiągi i emocje za kierownicą.

 

Program stabilności Maserati (MSP)

Opracowany w najbardziej ekstremalnych warunkach testowych, MSP wykorzystuje szeroką gamę czujników do wczesnego wykrywania i interwencji. W przypadku wykrycia poślizgu system zmniejsza moment obrotowy silnika i aktywuje hamulce za pomocą różnych impulsów, aby przywrócić stabilność samochodu w ciągu milisekund. MSP integruje podsystemy, takie jak ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), układ zapobiegający poślizgowi (ASR), układ kontroli momentu hamowania silnikiem (MSR), który zapobiega blokowaniu kół podczas redukcji biegów na powierzchniach o niskiej przyczepności, system wspomagania hamulców ( BAS) i zintegrowane sterowanie pojazdem (IVC).

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy

ADAS poziomu 2, takie jak Highway Assist, Active Blind Spot Assist i Lane Keeping Assist, stanowią ważny krok w kierunku półautonomicznej jazdy. Opcjonalny pakiet zawiera również rozpoznawanie znaków drogowych.

 

Aktywny asystent jazdy: jest to ewolucja asystenta autostradowego, wprowadzona w modelach MY18. Funkcja działa podczas jazdy na wszelkiego rodzaju dobrze utrzymanych drogach. Poprzednie wersje były przewidziane tylko do jazdy na autostradach, dziś system jest dostępny na każdej dobrze utrzymanej drodze przy prędkości do 145 km / h z aktywnym adaptacyjnym tempomatem. Zapewnia mniejsze zmęczenie kierowcy, a tym samym zwiększa bezpieczeństwo czynne, pozwalając kierowcy utrzymać pas ruchu i dostosowując automatycznie wcześniej wybraną prędkość.

 

 

Aktywny asystent martwego pola (ABSA): system, który zapobiega kolizji podczas zmiany pasa, używając dwóch czujników radarowych do monitorowania martwych stref. Sygnalizacja diodami LED i ostrzeżenie dźwiękowe.

 

 

Rozpoznawanie znaków drogowych *: zasadniczo TSR zapobiega niezamierzonemu przekroczeniu prędkości, dostarczając kierowcy w czasie rzeczywistym informacji na tablicy wskaźników o aktualnym ograniczeniu prędkości.

 

Tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go: po włączeniu (między 30 a 210 km / h) ACC stale monitoruje przestrzeń między Ghibli a pojazdem z przodu, utrzymując bezpieczną, wstępnie ustawioną odległość. Jeśli inny pojazd poruszający się z przodu zmniejsza swoją prędkość system reaguje włączając układ hamulcowy. Dzięki funkcji Stop & Go samochód dostosuje się do prędkości pojazdu docelowego, aż do całkowitego zatrzymania i ruszy automatycznie, jeśli postój jest krótszy niż dwie sekundy

 

Forward Collision Warning Plus (FCW Plus): system FCW Plus monitoruje pojazdy jadące z przodu za pomocą kamery i ostrzega kierowcę za pomocą ostrzeżeń wizualnych i dźwiękowych o możliwej kolizji.

 

Zaawansowany asystent hamowania (ABA): jeśli kierowca zahamuje, a system stwierdzi, że nie zastosował wystarczającej siły hamowania, ABA zrekompensuje to.

 

Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB): AEB to aktywny system zaprojektowany w celu uniknięcia kolizji lub zminimalizowania uszkodzeń. Potencjalną kolizję rozpoznaje radar ACC i kamera przednia. Kierowca otrzymuje ostrzeżenia wizualne i dźwiękowe jako wczesne ostrzeżenie o rozpoczęciu hamowania. Jeśli kierowca nie podejmie nie zareaguje, system zahamuje autonomicznie, aby spowolnić pojazd i zminimalizować uderzenie.

 

Kamera cofania z dynamiczną grafiką

Kamera umieszczona nad tablicą rejestracyjną włącza się automatycznie po wybraniu biegu wstecznego i pokazuje obszar za samochodem na nowym wyświetlaczu o wysokiej rozdzielczości

 

Kamera Surround View

Opcjonalny system Surround View Camera, wykorzystuje łącznie cztery kamery – dwie boczne kamery umieszczone pod lusterkami bocznymi, a także kamerę skierowaną do przodu i do tyłu – w celu zapewnienia pełnego obrazu 360 ° z lotu ptaka na wyświetlaczu o wysokiej rozdzielczości.

 

Tylna ścieżka poprzeczna

Ta funkcja generuje ostrzeżenia podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego. Ma na celu pomóc kierowcom wyjechać z miejsc parkingowych, gdy widoczność  nadjeżdżających pojazdów jest ograniczona.

 

System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)

TPMS jest dostępny jako standard we wszystkich wersjach Ghibli. System monitoruje ciśnienie w oponach za pomocą czujnika zamontowanego wewnątrz obręczy jako część zaworu

 

Bezpieczeństwo bierne

Ghibli jest wyposażony w siedem poduszek powietrznych i przednie zagłówki zapobiegające urazom kręgosłupa szyjnego. Z przodu dwustopniowe poduszki powietrzne są ukryte wewnątrz kierownicy i deski rozdzielczej, aby chronić głowę w przypadku zderzeń czołowych, poduszka chroniąca kolana chroni nogi kierowcy i zmniejsza obciążenie kości udowej podczas uderzenia.

Klatka piersiowa i biodra kierowcy i pasażera z przodu są dodatkowo chronione przez boczne poduszki powietrzne pod skórzaną tapicerką. Głowy są chronione przez dwie górne kurtyny powietrzne zamontowane obok słupka B. Kurtyny powietrzne chronią głowy pasażerów siedzących z przodu i z tyłu przed uderzeniami bocznymi.