Maserati ogłasza plany opracowania całkowicie nowych modeli, zelektryfikowanych i wyprodukowanych we Włoszech
Modena, 26 września 2019 r. – Zgodnie z programem inwestycyjnym FCA dla Włoch o wartości 5 mld EUR, Maserati ogłasza plan innowacji w zakresie produkcji, elektryfikacji i technologii jazdy autonomicznej.
Nowe i zelektryfikowane modele Maserati produkowane będą w Modenie, Cassino i Turynie (Mirafiori i Grugliasco).
Wszystkie nowe modele Maserati będą produkowane w 100% we Włoszech i będą wyposażone w hybrydowe systemy napędowe oraz akumulatory elektryczne, co skutkować będzie nie tylko wzrostem innowacyjności, lecz także świetnymi osiągami wpisanymi na stałe w DNA marki. Wszystkie modele elektryczne Maserati połączą tradycyjnie już wysoko cenioną dynamikę jazdy Maserati z technologią elektryczną akumulatorów nowej generacji, oferującą unikalne tryby jazdy, rozszerzony zasięg i ultraszybkie możliwości ładowania.
Ważnym krokiem w zakresie rozwoju i innowacyjności Maserati jest poziom Jazdy Autonomicznej. Wszystkie nowe Maserati, w tym zmodernizowane obecne modele, będą oferować szereg autonomicznych możliwości jazdy, począwszy od ulepszonej funkcjonalności Maserati Highway Assist, ewoluującej z poziomu 2 na poziom 3, co przełoży się na niemal pełną autonomię i umożliwi manewrowanie na drodze oraz poza wyznaczonymi pasami ruchu. Nowe modele wzbogacone będą również o taką funkcję jak możliwość bezpiecznego zatrzymania na poboczu, jeśli kierowca nie jest w stanie przejąć kontroli nad pojazdem.
W 2020 roku firma rozpocznie elektryfikację, a Maserati Ghibli, wyprodukowany w Turynie, będzie pierwszym hybrydowym samochodem z napędem elektrycznym tej prestiżowej włoskiej marki.
Pierwszym całkowicie nowym modelem Maserati, który pojawi się na rynku, będzie długo wyczekiwany samochód sportowy – łączący najnowocześniejsze technologie z tradycyjnymi wartościami Maserati. Będzie on produkowany w zakładach w Modenie, gdzie trwają również ważne prace modernizacyjne linii produkcyjnej w celu dostosowania jej elektrycznego układu napędowego.
Następną nowością będzie mały SUV Maserati, który ma zostać zbudowany w Cassino i ma odegrać wiodącą rolę dla marki dzięki innowacyjnym technologiom. Inwestycja w wysokości około 800 mln EUR została przeznaczona na budowę nowej linii produkcyjnej, której otwarcie planowane jest na koniec pierwszego kwartału 2020 roku. Szacuje się, że pierwsze samochody seryjne zjadą z linii do 2021 roku.
Po wielu latach sukcesów GranTurismo i GranCabrio pozostają flagowcami marki i te
modele zwiastują pełną erę elektryfikacji Maserati. Całkowicie nowe GranTurismo i GranCabrio
będą produkowane w centrum produkcyjnym w Turynie, gdzie FCA zainwestuje 800 milionów EUR.
Produkcja nowych modeli będzie uzupełnieniem tej prestiżowej i ciągle udoskonalanej obecnej linii Maserati: Levante, Quattroporte i Ghibli.
Wprowadzając różne innowacje produktowe, Maserati podkreśla znaczenie Włoch w odniesieniu do ich produkcji – w szczególności widoczna jest tu rola Modeny, która nadal będzie zajmować strategiczne miejsce jako siedziba główna marki.
Prace konstrukcyjne prowadzone są już w Modenie w lakierni, która stanowi nową funkcjonalność fabryki i wyposażona jest w innowacyjne technologie o niskim wpływie na środowisko. Konstrukcja lakierni umożliwia Klientom Maserati obserwowanie procesu lakierowania wybranego przez nich modelu.
Wreszcie, Maserati udostępnia zupełnie nowy program kastomizacji pojazdów dla klientów oczekujących ekskluzywności na najwyższym poziomie. W fabryce w Modenie prowadzone będą dedykowane warsztaty personalizacyjne.
Plan inwestycyjny FCA dla Włoch na lata 2019-2021, ogłoszony 29 listopada w Turynie, obejmuje trzynaście całkowicie nowych lub znacząco zmodernizowanych modeli FCA i zelektryfikowanych wersji 12 nowych lub istniejących modeli, obejmujących samochody Maserati oraz niedawno zaprezentowaną, całkowicie nową elektryczną wersję Fiata 500 produkowaną w zakładach Mirafiori, jak również nowy samochód klasy premium dla Alfa Romeo w Pomigliano.