Maserati na Detroit Auto Show z rekordową sprzedażą w 2014
Rzucające na kolana modele koncepcyjne Ghibli Ermenegildo Zegna Edition i Alfieri 2+2, które spoglądają w przyszłość i są potwierdzeniem włoskiego luksusu spod znaku trójzębu.
Poniedziałek, 12 stycznia 2015 – kontynuując niepowstrzymany pęd z roku 2014, roku który był najbardziej pomyślnym w stuletniej historii marki z trójzębem w logo, Maserati prezentuje się na motoryzacyjnym show w Detroit (North American International Auto Show (NAIAS). Tradycyjna dla marki kombinacja osiągów sportowych, ekskluzywności prosto z Włoch oraz rekordowych ogólnoświatowych wyników sprzedaży w roku 2014 skąpana w blasku reflektorów.
REKORDOWA SPRZEDAŻ W 2014
W 2014, Maserati sprzedało około 36,500 samochodów, odnotowując wzrost sprzedaży o 136% w porównaniu do roku 2013. W porównaniu z rokiem 2012 sprzedaż zwiększyła się sześciokrotnie. Nastąpił wzrost na wszystkich głównych obszarach działalności Maserati: główny przełom osiągnięto dzięki sprzedaży Ghibli, pierwszego sedana z segmentu klasy E (sedana executive) tej marki, następnie Quattroporte, flagowej luksusowej limuzyny oraz samochodów sportowych z ekskluzywnych rodzin Gran Turismo i GranCabrio.
Do sieci sprzedaży dostarczono 23,500 egzemplarzy Ghibli oraz 9,500 sztuk Quattroporte. Te liczby dopełnia 3,500 sztuk modeli GranTurismo i GranCabrio.
Rynek amerykański, ze 14,690 sztukami sprzedanych samochodów i wzrostem sprzedaży o 110% w porównaniu z rokiem 2013, potwierdził swój status jako największy światowy rynek sprzedaży Maserati w roku 2014, ze sprzedażą podniesioną znacznie dzięki wersjom Ghibli i Quattropotre, wyposażonym w 410-konny silnik Twin Turbo i napęd na czerty koła Q4.
Drugim co do wielkości sprzedaży rynkiem były Chiny, ze sprzedażą na poziomie 9,400 sztuk i wzrostem 148% w porównaniu z rokiem 2013. Bestsellerami były wersje Quattroporte i Ghibli wyposażone w 330-konne silniki Twin Turbo i napęd tylny.
Pomimo powszechnej niestabilności ekonomicznej, Europa odnotowała również, w porównaniu z rokiem 2013, ogromny, wzrost (153%), ze sprzedażą rzędu 6,360 sztuk. Czołowe wersje Quattroporte i Ghibli to tylnonapędowe wersje z 275-konnym silnikiem V6 Turbo Diesel.
Wyniki regionu Azji i Pacyfiku (wyłączając Chiny) były również doskonałe, ze sprzedażą na poziomie 4,000 sztuk, co stanowi wzrost o 206% w porównaniu z rokiem 2013.
Wyniki na Środkowym Wschodzie robią również wrażenie, ze sprzedażą rzędu 2,050 sztuk i wzrostem na poziomie 144% w porównaniu z rokiem 2013.
DETROIT AUTO SHOW
W Detroit w tym roku zaprezentowany zostanie stanowiący szczyt kunsztu, szyty na miarę premierowy samochód koncepcyjny Maserati Ghibli Ermenegildo Zegna, który będzie wystawiany razem z konceptem Alfieri 2+2 oraz okazałą i wszechstronną wersją Maserati Quattroporte SQ4 na rok 2015, oferowaną obecnie w bogatszym wyborze wersji z dodatkowym wyposażeniem, jak nowe kolory nadwozia, nowe wzory tapicerki i elementy wyposażenia wnętrza..
Samochód koncepcyjny Maserati Ghibli Ermenegildo Zegna jest wynikiem naturalnej ewolucji we współpracy pomiędzy dwiema historycznymi włoskimi markami i jest następcą Maserati Quattroporte Ermenegildo Zegna Limited Edition, ograniczonej do 100 egzemplarzy serii, która miała premierę w ubiegłym roku i była wielkim sukcesem. Ghibli, będący obecnie najlepiej sprzedającym się modelem z oferty Maserati i prowadzący Trójząb do sukcesu w Ameryce Północnej, to idealny wybór dla najświeższych innowacji koncepcyjnych wprowadzanych przez markę.
Wywodzący się z Trivero dom mody Ermenegildo Zegna zaprojektował szytego na miarę Ghibli S Q4 w ścisłej współpracy z zespołem projektantów i inżynierów Maserati, tworząc unikalne wnętrze i stosując nieużywane wcześniej materiały. Efekt ich pracy to sedan o dynamicznym i nowoczesnym wyglądzie, ukształtowany zgodnie z gustem entuzjastów detali i koneserów luksusu. Ghibli Zegna daje nowe życie istniejącemu produktowi i prezentuje nowy kolor Azzurro Astro oraz 20-calowe koła w kolorze wybranym ad hoc. W nowo zaprojektowanym wnętrzu zaproponowano najwyższej klasy styl i ekstrawagancję, Użyto materiałów inspirowanych stylem Zegny i wykończono je w unikalnych, kontrastujących kombinacjach kolorystycznych, z zastosowaniem najlepszej włoskiej skóry i w 100% naturalnych włoskich produktów.
Maserati Alfieri to wyznaczjący nowe granice samochód koncepcyjny w układzie 2+2, który objechał świat zbierając pochwały zarówno od kolekcjonerów, prasy, klientów, jak i entuzjastów. Stworzony dla uczczenia stulecia instnienia marki, nawiązuje stylistyką do dziedzictwa marki i wyprzedza przyszłe trendy designerskie. Alfieri ujawnia bardziej sportową naturę niż obecnie produkowany GranTurismo, przywracając wyścigową naturę Maserati. Maserati potwierdza, że Alfieri coupe bedzie wprowadzony na rynek w roku 2016, pojawi się też Alfieri cabrio.
Można również zobaczyć Quattroporte S Q4 z roku modelowego 2015, który jest obecnie oferowany z szerszym wyborem wyposażenia dodatkowego, jak nowe kolory karoserii, dodatkowe elementy wnętrza i wykończenia. W tegorocznym sezonie zimowym Quattroporte S Q4, wyposażony w napęd na 4 koła, będzie nadal napędzać szybki wzrost sprzedaży w Ameryce Północnej, w towarzystwie urokliwych coupe i cabrio Gran Turismo, oraz ulokowanego w segmencie średnim sedana Ghibli.