16/09/21

Maserati Granturismo – czekamy na następcę

Maserati Granturismo było jednym z najbardziej charakterystycznych samochodów nie tylko w swojej klasie. Piszemy „było”, ponieważ jego produkcja została zakończona w 2019 roku. Fani włoskiej marki wciąż cierpliwie czekają na debiut następcy i prawdopodobnie wkrótce otrzymamy dobrą nowinę z obozu Maserati. Warto natomiast zauważyć, że w aktualnej ofercie marki znajdują się modele, które łączą w sobie piękną, dynamiczną linię nadwozia z walorami praktycznymi. Maserati GT dla rodziny? To brzmi ekstrawagancko, ale właśnie z tego jest znana ta legendarna marka.

Krótka historia Maserati Granturismo

Maserati Granturismo po raz pierwszy zostało zaprezentowane w 2007 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Zrobiło ogromne wrażenie, co nie może dziwić, skoro nadwozie zostało zaprojektowane przez Pininfarinę. Jeśli chodzi o napęd, to Maserati nie poszło na żadne kompromisy. W gamie jednostek dostępne były wyłącznie silniki V8 przekazujące moc na tylne koła.

Ciekawostka

Konstrukcyjnie Maserati Granturismo było bardzo zbliżone do Ferrari 599 GTB Fiorano, z którym dzieliło liczne podzespoły.

W 2010 roku na rynku zadebiutowała wersja kabriolet, którą nazwano GranCabrio. Z kolei w 2019 roku włoska marka zaprezentowała wersję GranTurismo Zeda, która zwiastowała koniec produkcji Maserati Granturismo. Przynajmniej na ten moment.

Maserati GranTurismo było oferowane w dwóch wersjach napędowych:

  • 4,2 V8 – silnik rozwija moc 405 KM przy 7100 obr./min, oferuje moment obrotowy 460 Nm oraz rozpędza auto do 285 km/h.
  • 4,7 V8 – silnik dostępny wyłącznie w wersji GranTurismo S, rozwijający moc 440 KM przy 7000 obr./min, z momentem obrotowym wynoszącym 490 Nm. Ta wersja Maserati GT mogła się rozpędzić do 295 km/h.

Czekamy na następcę, ale czy naprawdę jest potrzebny?

Maserati GT ma powrócić do oferty włoskiej marki, natomiast na ten moment nadal nie wiemy, kiedy to oficjalnie nastąpi. Póki co producent skupia się na swoich znakomitych modelach, które mogą spełnić oczekiwania fanów sportowych wrażeń za kierownicą, jednocześnie ceniących sobie najwyższy komfort jazdy oraz walory użytkowe samochodu.

Pierwszym z nich jest Maserati Quattroporte, czyli pierwszy tak luksusowy i szybki sedan na rynku. Jego linia nadwozia zauważalnie nawiązuje do sportowych korzeni Maserati. Druga para drzwi absolutnie nie zaburza proporcji – bryła jest zwarta, niesamowicie dynamiczna i zdradza ponadprzeciętne możliwości napędu.

Szczególną uwagę zwróć na wersję Maserati Quattroporte Trofeo, w której producent zastosował silnik V8 TWIN-TURBO o pojemności 3,8 l. Auto osiąga pierwszą setkę po zaledwie 4,5 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 326 km/h. To bez wątpienia godny, choć nie bezpośredni następca Maserati GT.

Drugą propozycją, która powinna zainteresować fanów modelu Maserati GT, jest Maserati Ghibli. Ten fantastyczny sedan o wybitnie sportowym charakterze już na pierwszy rzuty oka wyraźnie nawiązuje do legendarnego GT, wyróżniając się agresywną linią nadwozia, szczególnie w jego przedniej części. Nie zawodzi również gama silnikowa, w której pojawił się także napęd hybrydowy (osiągający pierwszą setkę już po 5,7 sekundy).

Jeśli preferujesz tradycyjną motoryzację, to Maserati oferuje jeszcze dwie potężne wersje napędowe:

  1. Ghibli S Q4 z silnikiem V6 o pojemności 2979cc, który rozwija prędkość 286 km/h i osiąga pierwszą setkę w 4,7 sekundy.
  2. Ghibli Trofeo z potężnym silnikiem V8 o pojemności 3800cc, który rozpędza auto do 326 km/h i pozwala zobaczyć pierwszą setkę na prędkościomierzu w czasie zaledwie 4,3 sekundy.

Jak widać każdy, kto tęskni za Maserati GT i nie może się już doczekać następcy, na pewno znajdzie  coś dla siebie w aktualnej gamie modelowej włoskiego producenta. I nie mamy na myśli tylko samochodów fabrycznie nowych.

Jeśli szukasz np. używanego Maserati Ghibli w Warszawie, to koniecznie skontaktuj się z nami i zapytaj o dostępne egzemplarze. W takim towarzystwie oczekiwanie na premierę kolejnej generacji Maserati GT minie Ci znacznie szybciej i przyjemniej.