Maserati dobija do „100” i olśniewa na Monterey Car Week
Maserati ożywia 100 lat swej przeszłości, teraźniejszości i przyszłości podczas Monterey Car Week, przy okazji spotkania Rolex Monterey Motorsports 18 sierpnia, Englewood Cliffs, USA – Podczas Monterey Car Week, Maserati świętowało swoją setną rocznicę we wspaniałym stylu, jak przystało na zwycięzcę konkursu elegancji Pebble Beach (Pebble Beach Concours d’Elegance) z 1968 roku. Do dzisiaj ówczesny laureat, Maserati Mistral Coupé, pozostaje ostatnim z powojennych samochodów, który zdobył ten tytuł.
Jako tegoroczna marka honorowa na 64 Konkursie Elegancji Pebble Beach, Maserati przyozdobiło trawnik autami obrazującymi swoją bogatą historię, czyli egzemplarzami: 1954 A6GCS Spyder, 1955 Maserati 250F Monoposto i 1956 Maserati 300S Fantuzzi Spyer. A6GCS z 1954 r. został wyróżniony w kategorii ”granturismo” za swoje artystyczne piękno i najlepsze osiągi w tym segmencie. Jeden z najbardziej fascynujących samochodów wszechczasów, zaprojektowany w 1954 przez Pininfarinę, potwierdził swą ponadczasowość, będąc dziś jednym z najważniejszych źródeł inspiracji dla konceptu Alfieri.
Nawiązując do przyszłości Maserati, podczas spotkania Rolex Monterey Motorsport miał miejsce amerykański debiut Alfieri concept 2+2. Lorenzo Ramacioitti, szef Fiat Chrysler Automobile Global Design, prezentując samochód powiedział o nim, że ma “wyścigowy rodowód z kopem poezji”.
Podczas aukcji na Monterey Car Week, gwiazdami również były modele Maserati: Ghibli 4.7 Spyder z 1969 został sprzedany za 841 tys. dolarów; Maserati A6 15000/3C Berlinetta z 1949 osiągnęła cenę 891 tys., a historyczny Maserati 250F prowadzony do zwycięstwa przez Sir Stirlinga Mossa na Monzy w 1956, znalazł nabywcę za 4,2 mln dolarów.