Maserati podczas 89 edycji Geneva International Motor Show
- ]- Premiera Levante Trofeo V8 w wersji Launch: limitowana edycja 100 sztuk
- – Interaktywna podróż przez wybrane włoskie doskonałości: Maserati prezentuje pierwszy krok w kierunku personalizacji
- – Cała Gama MY19 z wykończeniem GranLusso i GranSport
- – Quattroporte S Q4 GranLusso i Levante S Q4 GranSport MY19 z wnętrzem Zegna PELLETESSUTA™
- – Chcąc uwypuklić sportowe DNA marki z Trójzębem prezentujemy GranTurismo MC w kolorze Grigio Lava Matte i ekskluzywnej nowej konfiguracji
- – Nawiązanie do historycznej linii produkcyjnej w Modenie
Modena, 28 lutego 2019 – Maserati, podczas pierwszych i zarazem najważniejszych targów w Europie eksponuje na pierwszym miejscu SUVa Levante Trofeo w wersji Launch, w limitowanej edycji 100 sztuk, będącego protagonistą stoiska, jak również pozostałe modele linii MY19. Kolejną premierę podczas Geneva Show stanowią nowe wnętrza PELLETESSUTA™, nowy materiał zaprojektowany przez Ermenegildo Zegna wyłącznie dla Maserati. Aby przypomnieć o sportowym DNA Marki, Maserati prezentuje GranTurismo MC (akronim Maserati Corse), po raz pierwszy z wnętrzem w kolorze Grigio Lava Matte w połączeniu z elementami wykonanymi z włókna węglowego. Maserati ogłosił rozpoczęcie sprzedaży Levante Trofeo i Levante GTS w Europie.
Kolejne innowacje zostały zaprezentowane podczas otwarcia pokazu, jedna stanowiąca przykład na to, że Maserati potrafi tworzyć samochody szyte na miarę: ekscytujący jednostkowy model zbudowany na zamówienie konkretnego klienta.
LEVANTE TROFEO w wersji LAUNCH – EDYCJA LIMITOWANA
Jako nowy model na rynku, Maserati prezentuje Levante Trofeo w wersji Launch i występujący w limitowanej edycji 100 sztuk. Levante Trofeo w wersji Launch będzie dostępny nie tylko w kolorze Blu Emozione Matte prezentowanym podczas Geneva International Motor Show, ale także w unikalnych barwach Giallo Modenese i Rosso Magma. We wnętrzu znajdziemy sportowe siedzenia z tapicerką wykonaną ze skóry licowej „Pieno Flore” z kontrastowymi przeszyciami i logo «Trofeo» wyhaftowanym na zagłówku, dostępne w kolorze niebieskim, czerwonym lub żółtym. Wyróżniające się elementy stanowią wstawki wykonane wyłącznie z włókna węglowego na zderzakach, listwach progowych i specjalnie zaprojektowanej masce.
22″ obręcze można wybrać w czarnym matowym lub błyszczącym malowaniu, podczas gdy zaciski hamulców występują w kolorze srebrnym, niebieskim, żółtym lub czerwonym.
Levante Trofeo wyposażony jest w jeden z najmocniejszych silników, jakie kiedykolwiek zamontowano w samochodzie drogowym Maserati. To 3,8 litrowy Twin Turbo V8, skalibrowany w taki sposób, aby idealnie współgrać z inteligentnym napędem na czery koła Q4, wyposażony w nową konstrukcję skrzyni korbowej, specjalny zespół wału korbowego, nową pompę oleju i pasek pomocniczy oraz nowy układ okablowania.
Podobnie jak wszystkie silniki benzynowe Maserati, również i ten V8 składany jest przez Ferrari w Maranello. Przyspieszenie do 100km/h to 4,1sek, maksymalna prędkość wynosi blisko 300 km/h.
Levante Trofeo wyposażony jest w ośmiobiegową automatycznę skrzynię biegów ZF, stosowaną we wszystkich wersjach Levante i cenioną za wszechstronność i sportowy charakter.
Tryb jazdy „Corsa” z funkcją kontroli uruchamiania (oprócz istniejącego trybu Normal, ICE, Sport i Off-Road) został zastosowany w celu wzmocnienia sportowego charakteru najlepszego SUV-a Maserati. Tryb jazdy „Corsa” jeszcze bardziej poprawia reakcję silnika i otwiera zawory wydechowe przy przyspieszaniu, a także zapewnia szybszą zmianę biegów, niższe poziomy zawieszenia pneumatycznego, bardziej sportowe tłumienie Skyhook i zoptymalizowane ustawienia systemu Q4 Intelligent All-Wheel Drive. Współpracuje również z systemami kontroli trakcji i ESP, aby zmaksymalizować przyjemność z jazdy.
Levante jest wyposażony w system zintegrowanego sterowania pojazdem (IVC) zapewniający imponującą dynamikę jazdy, lepsze osiągi i autentyczne wrażenia z jazdy Maserati, pomagając zapobiegać niestabilności pojazdu, zamiast korygować „błędy kierowcy” tak jak robi to tradycyjny system elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy (ESP).
Idealny balans 50:50 i nisko położony środek ciężkości – wspólny dla wszystkich modeli Levante, w połączeniu z precyzyjnie dostrojonym zawieszeniem z przodu / Multi Link z podwójnym wahaczem, a także koła z szerszymi 22-calowymi tylnymi oponami ze stopu aluminium sprawiają, że nowy Trofeo szczyci się doskonale wyważoną obsługą i stabilnością boczną.
Niepowtarzalny design Levante osiągnął nowe poziomy sportowego charakteru dzięki takim elementom jak dolny rozdzielacz, boczne łopatki w przednich wlotach powietrza, wkładki boczne i tylny wyciąg, wykonane z ultralekkiego włókna węglowego z malowaniem na wysoki połysk.
Z przodu Levante Trofeo ma reflektory adaptacyjne Full Matrix LED, przednią kratkę z podwójnymi pionowymi prętami w wykończeniu Black Piano, dolną siatkę o strukturze plastra miodu, klamki w kolorze nadwozia i wysokiej jakości zaciski hamulcowe dostępne w kolorze czerwonym, niebieskim, czarnym, srebrnym lub żółtym. Wisienkę na torcie stanowi logo Trofeo „Saetta” zdobiące kultowy słupek C coupé w stylu Levante.
Wnętrze kabiny Levante Trofeo tworzy bogactwo eleganckich cech, które budują atmosferę czystego luksusu. „Pieno Fiore” to skóra nie mająca sobie równych, stosowana w przemyśle motoryzacyjnym ze względu na jej naturalny, miękki w dotyku i niepowtarzalny charakter, który rozwija się przez lata.
Unikatowa, sportowa osobowość Levante została podkreślona przez nowe detale wykonane z matowego włókna węglowego „3D Touch”, specjalną grafikę zestawu wskaźników, maty podłogowe z metalowymi identyfikatorami Trofeo oraz zegar Maserati z unikalnym pokrętłem. Wyposażenie wnętrza dopełnia 1280-watowy, 17 głośnikowy system dzwięku przestrzennego Bowers & Wilkins Premium Surround Sound System, potęgujący wrażenia odsłuchu porównywalne z jakością koncertu w filharmonii.
Levante Trofeo jest pierwszym w historii Maserati wyposażonym w 22-calowe kute aluminiowe felgi, co możliwe było dzięki współpracy Maserati z Continental i zaowocowało stosowaniem nowej opony SportContact ™ 6 w wyposażeniu standardowym. Nowa ultra-sportowa opona znacząco przyczyniła się do osiągnięcia doskonałej i zrównoważonej jazdy oraz znakomitych osiągów na zakrętach najmocniejszego na chwilę obecną Maserati.
PERSONALIZACJA
Cechą sczególną stoiska Maserati podczas 89 edycji Geneva International Motor Show stanowił sposób, w jaki koncentruje się ono na podkreśleniu charakterystycznej „Włoskości” oraz na procesie wykonania i kastomizacj. Są to cechy, które skłoniły Maserati do zaprezentowania na swoim stoisku – razem z Ermenegildo Zegna, wieloletnim partnerem i liderem w dziedzinie luksusowej odzieży męskiej, dwie inne wiodące firmy rzemieślnicze w swojej branży: Giorgetti, znanej na całym świecie włoskiej firmy stolarskiej, znanej z produkcji mebli i unikalnych elementów wzorniczych, oraz De Castelli, wiodącej firmy z branży metalowej, specjalizującej się w produkcji unikalnych akcesoriów do wystroju wnętrz, niestandardowych powierzchni i projektów.
W Maserati tradycja staje się innowacją, łącząc kunszt wykonania, zaawansowaną technologię i wyrafinowane wzornictwo celem stworzenia wyjątkowego, unikalnego połączenia, które tylko Maserati wie, jak wykorzystać w swoich samochodach.
Stand zapewniał ciekawą wycieczkę po trzech różnych dedykowanych obszarach tematycznych. Każdy obszar zawiera pokaz narzędzi, materiałów i komponentów, które specjalnie wykonane przez Zegna, De Castelli i Giorgetti, świadczą o niekończącym się dążeniu do doskonałości, stylu i oryginalności, typowych dla produktów zaprojektowanych i wyprodukowanych we Włoszech, a zatem typowych rónież dla Maserati.
Mówiąc o innowacjach i stylu nie sposób nie zwrócić uwagi na projekt samego stoiska, gdzie po raz pierwszy w historii Maserati wykorzystał stanowisko typu D-Table czyli interaktywny stół, który łączy oprogramowanie najnowszej generacji i elegancki, wyrafinowany design.
ERMENEGILDO ZEGNA
Zegna jest wieloletnim partnerem Maserati, a na wystawie w Genewie miał światową premierę swoich nowych wnętrz samochodowych wykonanych z PELLETESSUTA™, specjalnej tkanej skóry nappa, produktu pionierskich badań Ermenegildo Zegna, dążącego do stworzenia luksusowej, innowacyjnej, lekkiej i miękkiej tkaniny, która jest wszechstronna i dobrze nadaje się do tworzenia produktów, począwszy od domowych dodatków po akcesoria multimedialne.
Więź pomiędzy Zegną i Maserati zacieśnia się z każdym rokiem, w dużej mierze dzięki historycznym podobieństwom obu marek.
Grupa Ermenegildo Zegna jest jedną z najbardziej wyróżniających się firm w całych Włoszech. Założona w 1910 roku w Trivero, w Alpach Biellese przez młodego przedsiębiorcę Ermenegildo, którego wizją było wytwarzanie w sposób etyczny najbardziej gustownych tkanin na świecie dzięki innowacjom i wykorzystaniu najlepszych luksusowych włókien, pochodzących bezpośrednio z ich krajów pochodzenia, firma jest obecnie kierowana przez czwarte już pokolenie rodziny Zegna. Grupa, która od schyłku lat ’80 wdraża strategię integracji wertykalnej, stworzyła globalną markę luksusową, która obecnie oferuje tkaniny, odzież i akcesoria. Aktualnie funkcjonuje ponad 504 sklepów w ponad 100 krajach oferujących produkty tej jednej marki, spośród których aż 272 należy do firmy.
GIORGETTI
Tradycja tworzenia mebli Giorgetti rozpoczęła się w Brianza w 1898 roku, aby po upływie 120 lat nadal się rozwijać i wprowadzać innowacje. Firma patrzy w przyszłość by rozwijać się i pozostać na bieżąco ze wszystkimi zmianami w dynamicznie ewoluującym świecie. Podejście Giorgettiego do projektowania wnętrz polega na interpretowaniu zachowań i gustów na różnych rynkach, tworzeniu wyrobów wolnych od wszelkich formalnych konwencji, zdolnych do harmonijnego współistnienia w dowolnym kontekście, rozpuszczaaniu dystansu kulturowego i czasowego.
Produkty Giorgetti są najlepszym przykładem dumnie brzmiącej linii „Made and Manufactured in Italy”. Począwszy od projektu, kreatywności i stylu poprzez faktyczny sposób wytwarzania gotowego produktu, cały proces produkcji jest całkowicie przeprowadzany we Włoszech przez wysoko wykwalifikowany personel, który szczyci się doskonałymi umiejętnościami w sektorze meblarskim.
Sposób produkcji oparty na rzemiośle, związany z frazą „Made in Italy”, wykracza daleko poza postrzeganie standardowych, masowo produkowanych wyrobów, gwarantując wysoki poziom kastomizacji produktu.
Nieoceniony wkład mistrzów rzemiosła nadaje projektom Giorgetti ten wyjątkowy charakter unikalnych, ręcznie wykonanych wyrobów.
DE CASTELLI
Wierny swojemu zaangażowaniu w przywracanie metalowi uprzywilejowanej roli w eksperymentach projektowych, De Castelli zaszczepia rzemieślniczą koncepcję i podejście do pracy nad typowymi procesami przemysłowymi, odważną syntezą, która prowadzi do bezprecedensowych rezultatów. Spotkanie z projektantami tworzy podejście do materiału oparte na szacunku dla jego ogromnego potencjału, w tym mniej oczywistych możliwości, które stopniowo pojawiają się w kolekcji produktów wytwarzanych masowo, a które są jednocześnie wyjątkowe. Nie tylko dlatego, że ręka je tworząca jest unikalna, ale również ze względu na wyjątkowość procesu kulturowego, kładącego główny nacisk na wartość estetyczną – a nie czysto funkcjonalną – pierwotnego materiału, przy pomocy którego De Castelli kształtuje przestrzenie życiowe. W ten sposób obala się opinię, która spycha chłód metalu do zewnętrznych marginesów projektu aranżacji wnętrza, przenosząc stal, mosiądz i miedź, w ich wielu wariantach i wykończeniach, do centrum całkowicie odnowionego scenariusza, w którym mogą w końcu błyszczeć samoistnie generowanym światłem.
Delabré to nazwa rzemieślniczego wykończenia wymyślonego i zrealizowanego przez De Castelli. Polega na ręcznym utlenianiu materiałów takich jak stal, miedź i mosiądz, zdolnym do przepełniania ich unikalnymi, niepowtarzalnymi efektami kolorystycznymi.
INNE MODELE Z OFERTY Maserati: Grantusimo MC, Quattroporte I Ghibli
Goście Geneva International Motor Show znaleźli na stoisku GranTurismo MC (Maserati Corse), który doskonale reprezentuje sportowe DNA firmy z Modeny. Granturismo MC oferuje ekskluzywną nową konfigurację, po raz pierwszy w historii z nadwoziem w kolorze Grigio Lawa Matte i wykonczeniem w kolorze „Nerissimo Carbon Pack” oraz kontrastowymi wykończeniami o barwie czarnego chromu takich elementów jak: górna część osłony chłodnicy z czarnymi pionowymi listwami i środkowym Trójzębem, profil bagażnika, napis na tylnej klapie, logo na filarach i boczne wloty powietrza. Ekskluzywne czarne wykończenie mają rónież klamki, wyloty spalin i ramy okienne. Dostępne są również pakiety wykończeniowe z włókna węglowego.
Na stoisku znajdowały się także inne modele Maserati, w tym Levante S Q4 GranSport z ekskluzywnym lakierem w kolorze brązowym, który oferuje wnętrza Zegna PELLETESSUTA™. Samochód jest wyposażony w 21″ polerowane felgi Helios. Po raz pierwszy w historii wieloletniej współpracy z Zegna, opcja kastomizacji została rozszerzona o wykończenia dla wersji GranSport. To Wyjątkowo wyrafinowane połączenie dla tego modelu Levante, pierwszego SUV-a w ponad stuletniej historii Maserati.
Na wystawie można było podziwiać Maserati Quattroporte S Q4 GranLusso z nadwoziem w kolorze Blu Sofisticato w połączeniu z wnętrzem PELLETESSUTA™ Zegna. Ta niezwykle elegancka konfiguracja po raz kolejny podkreśla ekskluzywny, luksusowy charakter samochodów tego włoskiego flagowego producenta, którego początki sięgają modelu Series I zaprojektowanego w 1963 roku na najszybszy sedan na świecie. 21-calowe felgi aluminiowe Atlante z niebieskimi zaciskami hamulcowymi i sportowymi fotelami podkreślają dwoisty charakter tego modelu.
Prezentowane były dwa modele Maserati Ghibli S Q4 (w wersji GranSport i GranLusso) z silnikiem o mocy 430 HP. Wersja Gransport w kolorze Grigio Maratea z dodatkowym pakietem Nerissimo oraz wykończonym skórą licową „Pieno Fiore” wnętrzem w kolorze czerwonym z czarnymi przeszyciami oraz czarną podsufitką Alcántara. 21″ obręcze z błyszczącego czarnego tytanu nadają sedanowi Maserati, wzbogaconemu o inteligentny system napędu na cztery koła Q4, wyjątkowego i niepowtarzalnego charakteru. Elegancję wykończenia GranLusso podkreśla z kolei trójwarstwowy zewnętrzny lakier Bianco Alpi i 20-calowe obręcze Teseo; wewnatrz tapicerka ze skóry licowej „Pieno Fiore” została skomponowana z wykończeniem Oak i podsufitką z szarej Alcantary.
Cała seria MY19, do której należą Ghibli, Quattroporte i Levante, skorzystała na luksusowej zmianie stylizacji łączącej ukierunkowane zmiany dotyczące stylu, jak i nowych elementów wyposażenia.
Zarówno sedany, jak i SUV ze specyfikacją MY19 są wyposażone w przeprojektowaną krótszą dźwignię zmiany biegów o bardziej intuicyjnym układzie zmiany biegów i ulepszonej obsłudze.
Maserati Levante Trofeo przeznaczony na rynek europejski osiąga moc 580 KM przy 6.250 obrotów na minutę, utrzymuje wysokie obroty przy zachowaniu momentu obrotowego 730 Nm, wykorzystywanego w szerokim zakresie od 2500 do 5000 obr/min. Dzięki temu Levante Trofeo jest w stanie osiągnąć wysoki moment obrotowy nawet dla niskich obrotów – funkcję, która jest doceniana przez zwolenników tego typu SUVa. Dzięki nowym turbosprężarkom, przeprojektowanej głowicy cylindra ze specjalnymi wałkami rozrządu i zaworami, nowymi tłokami i nowymi korbowodami, Levante Trofeo jest w stanie osiągnąć imponującą moc silnika.
Nowy Levante Trofeo standardowo wyposażony jest w adaptacyjne reflektory LED Full Matrix LED. W porównaniu z reflektorami Bi-Xenon, technologia LED zapewnia o 20% lepszą widoczność, 32% chłodniejsze światło i dwa razy dłuższe oświetlenie.
Reflektory z pełną diodą LED wykorzystują aparat cyfrowy zamontowany za lusterkiem wstecznym, które obsługuje bezodblaskowy system wykrywania wysokich wiązek Glare-free High Beam, umożliwiając kierowcy utrzymanie światła drogowego bez oślepiania kierowców nadjeżdżających z przeciwka. System jest w stanie stworzyć „strefę cienia” wokół innych pojazdów. Pełne reflektory LED Matrix mogą tworzyć do czterech tuneli świetlnych jednocześnie, przy czym każdy tunel jest tak duży jak napotkana przeszkoda.
Układ hamulcowy Brembo doskonale radzi sobie z wysokimi osiągami Levante Trofeo. Przednie hamulce mają 6-tłokowe aluminiowe zaciski monoblokowe pracujące na tarczach 380 mm x 34 mm, a 4-tłokowe aluminiowe zaciski monoblokowe z wentylowaną tarczą o wymiarach 330 mm x 28mm są zamontowane z tyłu. ABS dla edycji Trofeo równeiż posiada specjalną konfigurację.
Levante, Ghibli i Quattroporte korzystają z tego samego systemu MTC + Infotainment, na który składa się wysokiej rozdzielczości 8,4” wielodotykowy ekran i podwójne pokrętło na konsoli środkowej.
W przypadku MY19 do wyboru jest dziewięć kolorów nadwozia dla Quattroporte i 10 kolorów dla każdego modelu Ghibli i Levante. Dostępny jest nowy trójwarstwowy lakier: elegancki Blu Nobile.
W szerokiej kolekcji felg aluminiowych zaprojektowanych specjalnie dla każdego modelu Maserati, w katalogu MY19 istnieje aż pięć zupełnie nowych wzorów, w rozmiarach 20 i 21 cali, po dwa dla każdego z modeli Levante i Quattroporte oraz jeden dla Ghibli.
HISTORYCZNE ZAKŁADY MODENA
Mówiąc o historycznej fabryce w Modenie, Maserati niedawno ogłosił, że potwierdza swoją strategiczną misję. Zakład skoncentuje się na produkcji specjalnych, wysokiej mocy samochodów sportowych, zgodnie z tradycją i wartościami Marki, obecnej w Modenie od 1939 roku.
Obecne linie produkcyjne zostaną faktycznie zmodernizowane i całkowicie odnowione, począwszy od jesieni: pierwsza produkcja seryjna nowego modelu, charakterystycznego samochodu sportowego Maserati, zjedzie z linii w 2020 roku.
Octo Maserati GranLusso I GranSport by Bulgari
Prestiżowa współpraca Maserati z Bulgari, rozpoczęta w 2012 r., doprowadziła do stworzenia dwóch ekskluzywnych zegarków: Octo Maserati GranLusso i Octo Maserati GranSport firmy Bulgari. Przeznaczone specjalnie dla właścicieli samochodów Marki, posiadają spektakularną tarczę przypominający obrotomierz Maserati, skórzany pasek naśladuje obszycia tapicerki samochodów z Trójzębem.
Kolekcja wiosna lato 2019 Ermenegildo Zegna Maserati Capsule Collection
Na targach motoryzacyjnych w Genewie Ermenegildo Zegna i Maserati prezentują nową kolekcję wiosna lato 2019 Maserati Capsule Collection: wyjątkową kolekcję artykułów skórzanych, odzieży podróżnej i eleganckich dodatków, prezentującą pełnię doskonałości, z której słyną te dwie słynne włoskie marki. Bazując na ugruntowanej współpracy rozpoczętej na początku 2013 r., Maserati i Zegna oferują produkty o niezrównanej jakości szczegółów, przeznaczenia i wzornictwa, stworzone na miarę dla tych, którzy chcą otoczyć się luksusem. Kolekcja Maserati Capsule Collection jest dostępna w wybranych sklepach Ermenegildo Zegna na całym świecie oraz na Zegna.com
MASERATI S.P.A.
Maserati produkuje pełną gamę unikalnych samochodów posiadających niesamowitą osobowość i natychmiast wszędzie rozpoznawalnych. Auta te, dzięki swojemu stylowi, technologii i wyjątkowemu, ekskluzywnemu charakterowi zachwycają najbardziej wymagające gusta i zawsze stanowiły punkt odniesienia w branży motoryzacyjnej. Ambasadorami tego dziedzictwa są flagowy Quattroporte, sportowy sedan Ghibli, Levante – pierwszy SUV Maserati oraz sportowe modele GranTurismo i GranCabrio. Asortyment kompletny jak nigdy dotąd, z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, napędem na tylne lub wszystkie koła, z zastosowaniem najlepszych materiałów i wyjątkową inżynierią. Maserati to tradycja udanych samochodów, z których każdy redefiniuje pojęcie włoskiego samochodu sportowego pod względem designu, osiągów, komfortu, elegancji i bezpieczeństwa.