F Tributo Special Edition
F Tributo Special Edition – hołd Maserati dla zwycięstw Fangio w bolidzie 250F
Modena, 23 kwietnia 2021 r. – Sporty motorowe w genach, moc pulsująca w duchu czystej rywalizacji, bezprecedensowe zwycięstwa i niezrównane osiągnięcia – Maserati świętuje swoją wyścigową przeszłość prezentując F Tributo Special Edition.
Wyścigowy debiut Maserati miał miejsce dokładnie 95 lat temu; 25 kwietnia 1926 r. pierwszy samochód wyścigowy z trójzębem na masce, Tipo26, wygrał w klasie 1500 cm3 na Targa Florio z Alfierim Maserati za kierownicą.
28 lat później, 17 stycznia 1954 roku, Maserati zadebiutował w wyścigach F1 i uplasował się na szczycie światowych sportów motorowych z 250F prowadzonym przez Juana Manuela Fangio. Kultowe partnerstwo zwieńczone wieloma zwycięstwami, któremu Maserati oddaje dziś hołd.
Historia marki w rywalizacji i jej związek ze światem wyścigów zainspirowała nową edycję specjalną F Tributo Special Edition, który miał swoją światową premierę podczas Shanghai Auto Show 2021.
F jak Fangio –kierowca, który odcisnął piętno na Erze Tributo, to przywołanie chwalebnych zwycięstw z przeszłości.
Seria specjalna jest dostępna w modelach Ghibli i Levante w dwóch ekskluzywnych kolorach – Rosso Tributo i Azzurro Tributo – przywołując ducha Maserati w tej sportowej wersji, kuszącej zarówno wyglądem, jak i detalami.
Nawiązanie do wspaniałej przeszłości jest oczywiste również z zewnątrz. Czerwień to kolor włoskich sportów motorowych, a historycznie samochody Maserati zawsze ścigały się w takim malowaniu, reprezentując Włochy w wyścigach samochodowych we wczesnych latach ubiegłego wieku.
Z drugiej strony, jasny żywy błękit Azzurro Tributo przypomina, że niebieski jest jedną z barw (łącznie z żółtą) miasta Modena, historycznego domu marki.
Odniesienie do bolidu 250F Fangio, który miał charakterystyczny czerwono-żółty lakier, widoczne jest także w żółtych zaciskach hamulców i kołpakach.
Aby dopełnić wygląd zewnętrzny, Levante F Tributo wyposażony został w 21-calowe czarne koła Anteo, a Ghibli F Tributo w 21-calowe obręcze Titano, również w czerni z połyskiem. Na nadkolu umieszczony został specjalny czarny błyszczący znaczek, a na słupku C logo z trójzębem w kolorze nadwozia.
Kolory elementów zewnętrznych przeniesiono także do wnętrza w formie czerwonych i żółtych przeszyć w połączeniu z czarną licową skórą „Pieno Fiore”.