01/03/16

Debiut Levante w Genewie

MASERATI LEVANTE DEBIUTUJE NA MIĘDZYNARODOWYM SALONIE SAMOCHODOWYM W GENEWIE

Niecierpliwie oczekiwana światowa prezentacja pierwszego SUV-a Maserati
na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie
Modena, 1 marca 2016 r. – Maserati wybrał 86 salon samochodowy International Motor Show w Genewie, aby przedstawić pierwszy w swojej stuletniej historii SUV: Levante.

Podobnie jak w przypadku wielu modeli Maserati w przeszłości, nazwa nowego pojazdu została zainspirowania wiatrem: Levante (bora) to ciepły, śródziemnomorski wiatr, który w jednym momencie może z łagodnej bryzy zmienić się w trudny do odparcia żywioł, co odzwierciedla temperament nowego SUV-a Maserati.

Levante idealnie uzupełnia ofertę pojazdów Maserati. Obejmując Quattroporte, Ghibli, GranTurismo i GranCabrio, oferta pokrywa teraz cały globalny rynek luksusowych samochodów.

Konstrukcja, ekskluzywność i osiągi to podstawowe cechy charakteryzujące ten nowy model Maserati. Wybitnie we włoskim stylu, posiadający zapierające dech w piersiach, ikoniczne cechy konstrukcyjne Maserati.

Wnętrze wykończono najlepszymi materiałami, cudownymi w dotyku, od opcjonalnej skóry najlepszego gatunku do jedwabiu utkanego opatentowaną metodą w zakładach Ermenegildo Zegna w Trivero.

Przestronność wnętrza, spotęgowana panoramicznym, elektrycznie rozsuwanym dachem, łączy się z elegancką, opływową sylwetką przypominającą coupe oraz charakteryzującą się najlepszą w swojej kategorii sprawnością aerodynamiczną ze współczynnikiem Cx na poziomie zaledwie 0,31.

Nowy SUV Maserati opiera się na konstrukcji Quattroporte i Ghibli, która została rozwinięta i dopracowana w celu spełnienia oczekiwań tego segmentu rynku, na którym Maserati będzie konkurować po raz pierwszy.

Technologia stosowana w każdym pojeździe Levante ma zapewnić najlepsze osiągi zarówno na drogach, jak i w terenie. Wyrafinowane zawieszenie – dwuwahaczowe z przodu i wielowahaczowe z tyłu, w połączeniu z elektronicznie sterowaną siłą tłumienia, czterema amortyzatorami pneumatycznymi, zapewniające 5 dynamicznie regulowanych poziomów do jazdy (plus jeden dodatkowy do parkowania) – odgrywa istotną rolę w komforcie prowadzenia samochodu.
Posiadając ponadto najniżej w swojej klasie umieszczony środek ciężkości, idealnie wyważony rozkład ciężaru (50-50) pomiędzy przodem i tyłem, wysoki poziom sztywności skrętnej i na zginanie oraz samoblokujący mechanizm różnicowy z tyłu jako standard, przy jeździe drogowej Levante zapewnia wszystkie osiągi i emocje typowe dla wszystkich modeli Maserati.

Sterowanie wysokością zawieszenia jest szczególnie użytecznie podczas jazdy terenowej i gwarantuje komfort jazdy charakterystyczny dla pojazdów z najwyższej półki; przy ustawieniu najniższej odległości od nawierzchni pojazd umożliwia osiągi porównywalne do najlepszych samochodów sportowych.
Levante jest wyposażony w 3-litrowy sześciocylindrowy silnik benzynowy Twin-Turbo o mocy 350 KM lub 430 KM lub 3-litrowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny Turbo z ciśnieniem 275 KM. Wszystkie silniki sprzężone są z inteligentnym napędem na cztery koła „Q4” – który w razie konieczności może natychmiast przenieść moment obrotowy pomiędzy osiami – oraz 8-biegową automatyczną przekładnię z zintegrowanym systemem Start&Stop.

Jeżeli chodzi o osiągi, Levante S (430 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 sek., rozpędza się do 264 km/h oraz zapewnia zużycie paliwa i wysokość emisji w łączonym nowym europejskim cyklu jazdy (NECJ) na poziomie odpowiednio 10,9 l/100 km i 253 g CO2/km. Levante (350 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,0 sek., rozpędza się do 251 km/h oraz zapewnia zużycie paliwa i wysokość emisji w cyklu łączonym na poziomie odpowiednio 10,7 l/100 km i 249 g CO2/km. Levante z silnikiem wysokoprężnym (275 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 sek., rozpędza się do 230 km/h oraz zapewnia zużycie paliwa i wysokość emisji w cyklu łączonym na poziomie odpowiednio 7,2 l/100 km i 189 g CO2/km.

Interfejs człowiek-maszyna opiera się na rozwinięciu systemu sterowania dotykowego Maserati, który został całkowicie zmodernizowany, oferując jeszcze większą funkcjonalność i wygodę: 8,4-calowy pojemnościowy ekran o wysokiej rozdzielczości i można nim sterować – oprócz dotyku – korzystając z obrotowego joystick’a umieszczonego w tunelu środkowym.

W Levante jest dostępnych wiele zaawansowanych układów wspomagania kierowcy, w tym adaptacyjny tempomat z automatyczną funkcją Start&Stop, system ostrzegania przed kolizją, automatyczny system wspomagania hamowania oraz system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu. Dalsze opcje obejmują alert obecności innego pojazdu w martwym polu, kamera surround view oraz elektrycznie podnoszoną klapę bagażnika.

Dla Levante dostępne są dwa pakiety dodatkowe – Luxury-Package oraz Sport-Pack. Każdy z nich obejmuje szereg wyróżniających cech stylistycznych i technicznych oraz umożliwia klientowi daleko idącą personalizację wyglądu zewnętrznego i wnętrza Levante, łącznie z szerszym niż kiedykolwiek przedtem asortymentem opcji do przewozu bagażu, użytecznych przedmiotów codziennego użytku oraz cały szereg opcji dla bagażników dachowych i przyczep.

Maserati Levante produkowany jest w wyspecjalizowanej, całkowicie zmodernizowanej fabryce Mirafiori w Turynie. Pierwsze pojazdy opuściły już linię produkcyjną i ich debiut rynkowy planowany jest na wiosnę bieżącego roku w Europie, a następnie na pozostałych rynkach.
Na stoisku Maserati w Genewie wystawiany będzie nie tylko Levante S i Levante napędzany silnikiem wysokoprężnym, ale także pełen asortyment marki, w tym sedany Ghibli i Quattroporte oraz coupe GranTurismo.

Na wystawie są prezentowane dwa modele Ghibli: wersja z napędem na wszystkie koła S Q4 z 3-litrowym silnikiem 410hp V6 Twin-Turbo zapewniającym osiągi sportowe, w tym prędkość do 284 km/h oraz rozpędzanie się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4.8 sek.
Drugi model Ghibli to wersja z silnikiem wysokoprężnym z 3-litrowym silnikiem 275 KM V6 Turbo z prędkością maksymalną 250 km/h oraz z przyspieszeniem 0-100 km/h w 6,3 sek., również z wnętrzem w wersji Zegna Edition.
Wystawiony Quattroporte to wersja GTS, z ogromnym 3,8-litrowym silnikiem 530 KM V8 Twin-Turbo produkowanym przez Ferrari, zdolnym do osiągnięcia najwyższego momentu obrotowego 710 Nm i rozpędzenia samochodu do 307 km/h, przyśpiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 sek, również posiadający ekskluzywne wnętrze Zegna Edition.
Gwiazdą asortymentu sportowych samochodów Maserati jest GranTurismo MC Stradale. Wyposażony w 4,7-litrowy silnik o mocy 460 KM, V8 w układzie Transaxle, umożliwia przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sek. Prędkość maksymalna wynosi 303 km/h, a węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo zapewniają niezawodność hamowania.