12/05/21

Nowe Maserati Levante Hybrid

Modena, 19 kwietnia 2021 – Maserati Levante Hybrid zostaje zaprezentowane światu zarówno w świecie materialnym, jak i na wirtualnej Światowej premierze. Właściwie, to dwoista natura Maserati zostanie zaprezentowana na rzeczywistych targach motoryzacyjnych w Szanghaju, a dla reszty świata premiera odbędzie się wirtualnie na stronie marki (houseof.maserati.com).

 

Levante Hybrid Premiere

Za sprawą pierwszego zelektryfikowanego SUVa w historii marki, Maserati stawia ważny krok naprzód w ramach swojej strategii elektryfikacji, która miała początek w zeszłym roku na przykładzie modelu Ghibli Hybrid.

 

„Szybsze. Bardziej ekologiczne. Niepowtarzalne”, Levante Hybrid jest szybsze od modelu wysokoprężnego, bardziej zrównoważone od diesla i wersji benzynowej, a także niepowtarzalne dzięki swoim cechom charakterystycznym.

 

Ten SUV Maserati, który już wywarł znaczący wpływ na dzieje marki za sprawą bijących rekordy liczb, idzie naprzód ku przyszłości, w której każdy model z trójzębem na masce będzie zelektryfikowany.

 

Maserati jest marką nowatorską z natury, a dzięki Levante podąża za filozofią, która skierowała ją do świata elektryfikacji: poprawy osiągów przy jednoczesnym hołdowaniu swoim wartościom, zapewniania prędkości i zwrotności przy jednoczesnej oszczędności paliwa oraz pogłębiania zaangażowania marki z trójzębem w dostarczanie przyjemności z jazdy i luksusu. Wynikiem tego jest hybrydowy SUV, który zachowuje charakterystyczny ryk każdego Maserati.

 

Levante Hybrid łączy czterocylindrowy, dwulitrowy silnik z 48-woltowym układem hybrydowym w celu odzyskiwania energii w trakcie zwalniania oraz hamowania. Samochód hybrydowy waży mniej niż jego sześciocylindrowy odpowiednik (wysokoprężny i benzynowy), a co najważniejsze, jego masa jest lepiej rozłożona, ponieważ akumulator położony jest z tyłu, nie ograniczając przestrzeni bagażowej oraz optymalnie równoważąc ciężar pojazdu. Wszystko to, aby nowe Levante Hybrid było jeszcze bardziej zwrotne i dawało większą przyjemność z jazdy.

 

Moc maksymalna wynosząca 330 KM i moment obrotowy wysokości 450 Nm osiągany przy zaledwie 2250 obr./min sprawiają, że osiągi Levante Hybrid, dostępnego jedynie w wersji z napędem na wszystkie koła, robią wrażenie: maksymalna prędkość 240 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6 sekund.

 

Jeśli chodzi o wygląd, to premierowa wersja Levante Hybrid charakteryzuje się nowym metalicznym, trójskładnikowym kolorem o nazwie Azzurro Astro, dostępnym w ramach markowego programu personalizacji Maserati Fuoriserie.

 

Pozostałe elementy nadwozia i wnętrza składają się na błyskawicznie rozpoznawalną stylistykę tego samochodu: część z nich jest błękitna, w odcieniu wybranym z uwagi na identyfikację z samochodami hybrydowymi i już użytym w modelu Ghibli Hybrid.

 

Z zewnątrz błękit okrasza trzy kultowe wloty powietrza po bokach, zaciski hamulców oraz logo na słupku C. Ten sam odcień pojawia się również wewnątrz samochodu, konkretnie na haftowanych szwach foteli.

 

Levante Hybrid to samochód z funkcjami łączności dzięki nowemu programowi Maserati Connect.
Ciągła łączność z Maserati umożliwia pilnowanie stanu technicznego samochodu, a program Maserati Connect powiadomi kierowcę o konieczności wykonania serwisu, co poprawi jakość obsługi klienta. Kierowcy mogą być też w kontakcie ze swoim samochodem za sprawą smartfona lub smartwatcha poprzez aplikację Maserati Connect. Obsługa jest też możliwa z domu za pomocą wirtualnego asystenta (Amazon Alexa i Google Assistant).

 

Specjalnymi gośćmi cyfrowej premiery Levante Hybrid byli David Beckham, nowy Światowy Ambasador marki Maserati, oraz Dardust, zapewniający ekskluzywną ścieżkę dźwiękową.

 

DANE TECHNICZNE

 
SILNIK
Układ L4 Mild Hybrid z eBoosterem i systemem BSG 48 V

 

Pojemność skokowa (cm³): 1995

 

Średnica cylindra / skok tłoka (mm): 84 x 90

 

Stopień sprężania: 9,5:1

 

Moc maksymalna (KM przy obr./min): 330 przy 5750

 

Maksymalny moment obrotowy (Nm przy obr./min) : 450 przy 2250

 

Wtrysk paliwa: Bezpośredni wtrysk benzyny (GDI)

 

Ciśnienie wtrysku (bar) :200

 

Indukcja: 1 turbosprężarka typu mono-scroll 1 eBooster 48 V

 

Wał korbowy: Stal kuta

 

Smarowanie: Pompa oleju o zmiennym wydatku

 

Układ rozrządu: 1 górny wałek rozrządu na łańcuchu z systemem MultiAir

 

OSIĄGI

 

Przyspieszenie 0–100 km/h (s): 6,0

 

Prędkość maksymalna: 240

 

Droga hamowania od 100 do 0 km/h (m): 36

 

ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO2: Cykl łączony WLTP (l/100 km)

 

Do potwierdzenia * Oczekiwanie na aktualną certyfikację

 

Cykl łączony WLTP (g/km): 231-–252

 

PRZEKŁADNIA

 

Skrzynia biegów: Ośmiobiegowa automatyczna ZF

 

Przełożenia: Bieg 1: 5; Bieg 2: 3,2; Bieg 3: 2,14; Bieg 4: 1,72; Bieg 5: 1,31; Bieg 6: 1,00;
Bieg 7: 0,82; Bieg 8: 0,64; Wsteczny: 3,46; Główne: 3,27

 

Przekładnia: Napęd na wszystkie koła z mechaniczną tylną przekładnią różnicową o podwyższonym tarciu z blokadą

 

ZAWIESZENIE
Przednie :Podwójne wahacze, stabilizator poprzeczny

 

Tylne: Wielowahacz, stabilizator poprzeczny

 

HAMULCE

 

Przednie: Tarcze wentylowane 345×32 mm, dwutłoczkowe ruchome zaciski

 

Tylne: Tarcze wentylowane 330×22 mm, jednotłoczkowe ruchome zaciski

 

WYMIARY I MASY

 

Opony przednie/tylne: 265/50 R19

 

D × S × W (mm): 5005 × 1981 × 1693

 

Rozstaw osi (mm): 3004

 

Rozstaw kół przednich/tylnych (mm): 5005 × 1981 × 16931631/1662

 

Pojemność bagażnika (l): 580

 

Pojemność zbiornika na paliwo (l): 80

 

Masa wg świadectwa homologacji (kg): 2090