Nowe Maserati Levante Hybrid
Modena, 19 kwietnia 2021 – Maserati Levante Hybrid zostaje zaprezentowane światu zarówno w świecie materialnym, jak i na wirtualnej Światowej premierze. Właściwie, to dwoista natura Maserati zostanie zaprezentowana na rzeczywistych targach motoryzacyjnych w Szanghaju, a dla reszty świata premiera odbędzie się wirtualnie na stronie marki (houseof.maserati.com).
Za sprawą pierwszego zelektryfikowanego SUVa w historii marki, Maserati stawia ważny krok naprzód w ramach swojej strategii elektryfikacji, która miała początek w zeszłym roku na przykładzie modelu Ghibli Hybrid.
„Szybsze. Bardziej ekologiczne. Niepowtarzalne”, Levante Hybrid jest szybsze od modelu wysokoprężnego, bardziej zrównoważone od diesla i wersji benzynowej, a także niepowtarzalne dzięki swoim cechom charakterystycznym.
Ten SUV Maserati, który już wywarł znaczący wpływ na dzieje marki za sprawą bijących rekordy liczb, idzie naprzód ku przyszłości, w której każdy model z trójzębem na masce będzie zelektryfikowany.
Maserati jest marką nowatorską z natury, a dzięki Levante podąża za filozofią, która skierowała ją do świata elektryfikacji: poprawy osiągów przy jednoczesnym hołdowaniu swoim wartościom, zapewniania prędkości i zwrotności przy jednoczesnej oszczędności paliwa oraz pogłębiania zaangażowania marki z trójzębem w dostarczanie przyjemności z jazdy i luksusu. Wynikiem tego jest hybrydowy SUV, który zachowuje charakterystyczny ryk każdego Maserati.
Levante Hybrid łączy czterocylindrowy, dwulitrowy silnik z 48-woltowym układem hybrydowym w celu odzyskiwania energii w trakcie zwalniania oraz hamowania. Samochód hybrydowy waży mniej niż jego sześciocylindrowy odpowiednik (wysokoprężny i benzynowy), a co najważniejsze, jego masa jest lepiej rozłożona, ponieważ akumulator położony jest z tyłu, nie ograniczając przestrzeni bagażowej oraz optymalnie równoważąc ciężar pojazdu. Wszystko to, aby nowe Levante Hybrid było jeszcze bardziej zwrotne i dawało większą przyjemność z jazdy.
Moc maksymalna wynosząca 330 KM i moment obrotowy wysokości 450 Nm osiągany przy zaledwie 2250 obr./min sprawiają, że osiągi Levante Hybrid, dostępnego jedynie w wersji z napędem na wszystkie koła, robią wrażenie: maksymalna prędkość 240 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6 sekund.
Jeśli chodzi o wygląd, to premierowa wersja Levante Hybrid charakteryzuje się nowym metalicznym, trójskładnikowym kolorem o nazwie Azzurro Astro, dostępnym w ramach markowego programu personalizacji Maserati Fuoriserie.
Pozostałe elementy nadwozia i wnętrza składają się na błyskawicznie rozpoznawalną stylistykę tego samochodu: część z nich jest błękitna, w odcieniu wybranym z uwagi na identyfikację z samochodami hybrydowymi i już użytym w modelu Ghibli Hybrid.
Z zewnątrz błękit okrasza trzy kultowe wloty powietrza po bokach, zaciski hamulców oraz logo na słupku C. Ten sam odcień pojawia się również wewnątrz samochodu, konkretnie na haftowanych szwach foteli.
Levante Hybrid to samochód z funkcjami łączności dzięki nowemu programowi Maserati Connect.
Ciągła łączność z Maserati umożliwia pilnowanie stanu technicznego samochodu, a program Maserati Connect powiadomi kierowcę o konieczności wykonania serwisu, co poprawi jakość obsługi klienta. Kierowcy mogą być też w kontakcie ze swoim samochodem za sprawą smartfona lub smartwatcha poprzez aplikację Maserati Connect. Obsługa jest też możliwa z domu za pomocą wirtualnego asystenta (Amazon Alexa i Google Assistant).
Specjalnymi gośćmi cyfrowej premiery Levante Hybrid byli David Beckham, nowy Światowy Ambasador marki Maserati, oraz Dardust, zapewniający ekskluzywną ścieżkę dźwiękową.
DANE TECHNICZNE
SILNIK
Układ L4 Mild Hybrid z eBoosterem i systemem BSG 48 V
Pojemność skokowa (cm³): 1995
Średnica cylindra / skok tłoka (mm): 84 x 90
Stopień sprężania: 9,5:1
Moc maksymalna (KM przy obr./min): 330 przy 5750
Maksymalny moment obrotowy (Nm przy obr./min) : 450 przy 2250
Wtrysk paliwa: Bezpośredni wtrysk benzyny (GDI)
Ciśnienie wtrysku (bar) :200
Indukcja: 1 turbosprężarka typu mono-scroll 1 eBooster 48 V
Wał korbowy: Stal kuta
Smarowanie: Pompa oleju o zmiennym wydatku
Układ rozrządu: 1 górny wałek rozrządu na łańcuchu z systemem MultiAir
OSIĄGI
Przyspieszenie 0–100 km/h (s): 6,0
Prędkość maksymalna: 240
Droga hamowania od 100 do 0 km/h (m): 36
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO2: Cykl łączony WLTP (l/100 km)
Do potwierdzenia * Oczekiwanie na aktualną certyfikację
Cykl łączony WLTP (g/km): 231-–252
PRZEKŁADNIA
Skrzynia biegów: Ośmiobiegowa automatyczna ZF
Przełożenia: Bieg 1: 5; Bieg 2: 3,2; Bieg 3: 2,14; Bieg 4: 1,72; Bieg 5: 1,31; Bieg 6: 1,00;
Bieg 7: 0,82; Bieg 8: 0,64; Wsteczny: 3,46; Główne: 3,27
Przekładnia: Napęd na wszystkie koła z mechaniczną tylną przekładnią różnicową o podwyższonym tarciu z blokadą
ZAWIESZENIE
Przednie :Podwójne wahacze, stabilizator poprzeczny
Tylne: Wielowahacz, stabilizator poprzeczny
HAMULCE
Przednie: Tarcze wentylowane 345×32 mm, dwutłoczkowe ruchome zaciski
Tylne: Tarcze wentylowane 330×22 mm, jednotłoczkowe ruchome zaciski
WYMIARY I MASY
Opony przednie/tylne: 265/50 R19
D × S × W (mm): 5005 × 1981 × 1693
Rozstaw osi (mm): 3004
Rozstaw kół przednich/tylnych (mm): 5005 × 1981 × 16931631/1662
Pojemność bagażnika (l): 580
Pojemność zbiornika na paliwo (l): 80
Masa wg świadectwa homologacji (kg): 2090