09/09/20

Maserati MC20: nowy supersportowy samochód marki

Modena, 9 września 2020 r. – Maserati wkracza w nową erę z MC20, nowym supersportowym samochodem łączącym osiągi, sportowy charakter i luksus w wyjątkowym stylu Maserati. MC20 zostało zaprezentowane światu w Modenie 9 września podczas wydarzenia „MMXX: Time to be audacious”. 

  • MC20 wyznacza początek nowej ery Maserati
  • Nowy supersportowy samochód Maserati jest godnym następcą MC12
  • Samochód z wyścigowym DNA
  • 100% Made in Modena i 100% Made in Italy

Nowy MC20 (MC  jako Maserati Corse i 20  jako rok 2020, rok światowej premiery i początek nowej ery marki) to Maserati, na które wszyscy czekali. To samochód o niesamowitej wydajności aerodynamicznej, która kryje w sobie sportową duszę, z nowym silnikiem Nettuno, 630-konnym V6 z momentem obrotowym 730 Nm, który zapewnia przyspieszenie od 0-100 km/h w mniej niż 2,9 sekundy i prędkość maksymalną ponad 325 km na godzinę. Silnik, który sygnalizuje powrót Maserati do produkcji własnych jednostek napędowych po ponad 20-letniej przerwie.

 

MC20 to niezwykle lekki samochód o masie poniżej 1500 kg (masa własna), a dzięki swojej mocy 630 KM wypada najlepiej w swojej klasie pod względem stosunku masy do mocy, przy zaledwie 2,33 kg / KM. Ten rekord został osiągnięty dzięki zastosowaniu materiałów o najwyższej jakości, wykorzystujących cały potencjał włókna węglowego bez żadnych strat w zakresie komfortu.

 

Nettuno, pierwszy silnik w tym nowym rozdziale historii Trident, to silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem MC20, technologiczny klejnot, któremu przyznano już międzynarodowy patent, który stosuje technologię MTC (Maserati Twin Combustion) z przełomowym, opracowanym przez inżynierów Maserati systemem spalania, gotowy do wyjazdu na drogi świata.

 

31_Maserati_MC20

 

Podsumowując, ten rewolucyjny projekt zaowocował samochodem, który uosabia włoską doskonałość. W rzeczywistości MC20 został zaprojektowany w Modenie i zostanie zbudowany w fabryce Viale Ciro Menotti, gdzie modele Trident są budowane od ponad 80 lat. Nowa linia produkcyjna zlokalizowana tam gdzie, do listopada 2019 roku montowano modele GranTurismo i GranCabrio, jest teraz gotowa do akcji. Fabryka dysponuje również nową lakiernią wykorzystującą innowacyjne, przyjazne dla środowiska technologie. Nettuno będzie również produkowane  w Modenie, w nowo powstałym laboratorium silnikowym Maserati.

 

 

 

Projekt MC20 powstał w około 24 miesiące, przy zaangażowaniu, zespołu inżynierów Maserati Innovation Lab, specjalistów technicznych z Maserati Engine Lab oraz projektantów z Maserati Style Center.

 

System Virtual Vehicle Dynamics Development, który obejmuje wykorzystanie jednego z najbardziej zaawansowanych na świecie dynamicznych symulatorów, został opracowany we własnym zakresie przez laboratorium Maserati Innovation Lab i jest oparty na złożonym modelu matematycznym o nazwie Virtual Car. Ta metoda pozwoliła na wykonanie 97% testów dynamicznych, optymalizując czas rozwoju. Samochód został następnie dostrojony zgodnie z najlepszą tradycją Maserati, podczas wyczerpujących sesji próbnych na torze i drogach w najbardziej zróżnicowanych warunkach użytkowania.

 

Motywem przewodnim projektu MC20S była historyczna tożsamość marki, z całą elegancją, wydajnością i wygodą integralną z jej genetyką. Koncentracja na osiągach doprowadziła do powstania koncepcji samochodu o wyrazistej osobowości, z niepowtarzalnymi formami, które czynią go wyjątkowym

 

Drzwi motylkowe są nie tylko oszałamiająco piękne, ale także funkcjonalne, ponieważ poprawiają ergonomię samochodu i zapewniają optymalny dostęp do i z kabiny.

 

02_Maserati_MC20

 

Nad aerodynamiką pracowano przez ponad dwa tysiące roboczogodzin w tunelu aerodynamicznym Dallara i ponad tysiąc symulacji CFD (Computational Fluid Dynamics), co umożliwiło stworzenie prawdziwego dzieła sztuki. Powstały samochód ma smukłą linię, bez mobilnych dodatków, tylko z dyskretnym, tylnym spojlerem, który poprawia docisk bez uszczerbku dla piękna MC20.

 

W kabinie kierowca zawsze zajmuje centralne miejsce i nic nie może mu odebrać emocji ze sportowej jazdy. Każdy element ma swój cel i jest całkowicie zorientowany na kierowcę. Proste formy, bardzo mało ostrych krawędzi i minimalne rozproszenie uwagi. Dwa 10-calowe ekrany: jeden w kokpicie, a drugi do systemu multimedialnego Maserati (MIA). Prostota jest również motywem przewodnim konsoli środkowej pokrytej włóknem węglowym, zawierającej tylko kilka funkcji: bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, selektor trybu jazdy (GT, Wet, Sport, Corsa i piąty, ESC Off, który dezaktywuje funkcje sterowania), dwa przyciski wyboru prędkości, sterowanie szyb, sterowanie systemem multimedialnym oraz poręczny schowek pod podłokietnikiem. Wszystkie inne elementy sterujące znajdują się  w kole kierownicy, z przyciskiem zapłonu po lewej stronie i kontrolą startu po prawej stronie.  

 

36_Maserati_MC20_interior

 

Nowe MC20 będzie przez cały czas połączone z programem Maserati Connect. Pełny zakres usług obejmuje podłączoną nawigację, Alexa i hotspot Wi-Fi,  można nimi także zarządzać za pośrednictwem smartfona lub aplikacji smartwatch Maserati Connect.

 

Maserati opracowało również sześć nowych kolorów charakteryzujących MC20: Bianco Audace, Giallo Genio, Rosso Vincente, Blu Infinito, Nero Enigma i Grigio Mistero. Każdy z nich został wymyślony, zaprojektowany i opracowany wyłącznie dla tego samochodu i wszystkie zawierają ważne tematy: silne odniesienie do Made in Italy, włoskiej tożsamości, a także nawiązanie do tradycji Maserati.

 

Zarówno pod względem wizualnym, jak i koncepcyjnym, istnieją silne odniesienia do MC12, samochodu, który zapoczątkował powrót Maserati do wyścigów w 2004 roku.

 

Rozpoczęcie produkcji planowane jest na koniec bieżącego roku, a zamówienia przyjmowane będą od 9 września po światowej premierze.

specc