Maserati 8CTF “Boyle Special” przejeżdza historyczne okrążenie.
Maserati 8CTF “Boyle Special” przejeżdza historyczne okrążenie dla upamiętnienia podwójnego zwycięstwa w wyścigu Indianapolis.
Po raz pierwszy europejski samochód znalazł się w annałach Biblioteki Kongresu USA
Englewood Cliffs w stanie New Jersey, 25 maja — przypominając o zwycięstwie na tym samym torze, model Maserati 8CTF “Boyle Special” 8CTF (nr seryjny 3032) odświeżył wspomnienie o kończącym wyścig okrążeniu dokładnie 75 lat później. W roku, w którym Maserati obchodzi stulecie istnienia, 8CTF został uhonorowany za zwycięstwo z 1939 roku. Za kierownicą klasycznego auta usiadł Johnny Rutherford, trzykrotny zwycięzca Indy 500, przypominający Wilbura Shawa, dwukrotnie zwyciężającego wyścig (odpowiednio w 1939 i 1940 r.)
Legendarny Maserati 8CTF został dziś uwieczniony przez amerykańskie Stoawarzyszenie Pojazdów Historycznych (Historical Vehicle Association (HVA) jako pierwszy samochód wyprodukowany poza Stanami, o którym zapis znalazł swoje stałe miejsce w Bibliotece Kongresu Stanów Zjednoczonych. Jest to nowa inicjatywa, mająca na celu wyróżnienie aut, które odegrały kluczową rolę w rozwoju automobilizmu.
Świętując swoje stulecie dumnie obieramy kurs na kolejny wiek, powiedział Harald Wester, Chief Executive Officer Maserati S.p.A. “Bardzo mocno doceniamy znaczenie tego wydarzenia, które świadczy o długiej więzi między Maserati i Indianapolis Motor Speedway, dzięki czemu związek naszej marki ze Stanami Zjednoczonymi jest jeszcze bardziej trwały.
Brzemienny w skutki projekt 8CTF, rozpoczęty przez Ernesto Maseratiego na początku 1938, miał mocne wsparcie włoskich przemysłowców z rodziny Orsi. Charakteryzujący się przymocowywanym dachem i ośmiocylindrowym silnikiem, “Boyle Special” dawał kierowcy komfort gwałtownego przyśpieszenia, przy zachowaniu cechy wyjątkowej niezawodności, które to określają charakter Maserati do dzisiaj. Model 8CTF był odpowiedzią firmy na zdominowany przez innych europejskich producentów tor w latach trzydziestych. Fakt, że po upływie zaledwie kolejnych kilku lat tryumfujące Maserati odzyskało tytuł i zwycięstwo na “najsławniejszym torze na świecie”, jest do dziś uznawany za wydarzenie tworzące legendę marki.
„Bycie świadkiem jazdy klasycznego Maserati 8CTF w czasie świętowania stulecia działalności firmy jest niesamowite”, powiedział Peter Grady, President i CEO Maserati North America, Inc.
U progu wieku działalności Maserati osiągnęło najsilniejszą pozycję w swojej historii, mając
w swojej ofercie 2 nowe sportowe sedany, rekordowe wyniki sprzedaży i ekscytujący plan produkcji przed sobą.