Maserati Gran Turismo MC Stradale
Maserati sprawiło, że nowe GranTurismo MC Stradale jest szybkie jak dotąd, ale bardziej praktyczne, zaawansowane technologicznie i jeszcze piękniejsze.
Zaprezentowana po raz pierwszy w 2010 roku dwumiejscowa wersja modelu czerpała garściami z rozwiązań stosowanych w modelach startujących w serii wyścigowej Maserati World Series.
Teraz włoscy inżynierowie zdecydowali się przebudować GranTurismo MC Stradale i zrobić z niego auto czteromiejscowe, bez utraty niezwykłych osiągów. Dodano dwa dodatkowe miejsca, ale masa samochodu praktycznie się nie zmieniła – to między innymi dzięki wymianie pokrywy silnika na nową, wykonaną z włókna węglowego. Odmienione coupe napędzane jest najmocniejszą wersją 4,7 litrowego silnika V8, legitymującą się mocą 460 KM. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu zaledwie 4,5 sekundy, a rozpędza się do niewyobrażalnych 303 km/h. Jednostka napędowa współpracuje ze zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnią „MC Race Shift”, która potrafi zmieniać przełożenia w 60 milisekund, czyli pięć razy szybciej, niż trwa mrugnięcie oka.
Wykorzystanie tej przekładni pozwoliło również na utrzymanie idealnego rozkładu masy między osiami – 48:52. Wyścigowe korzenie modelu nie oznaczają, że nadaje się wyłącznie na tor – może być również wygodnym autem do codziennego przemieszczania się. Dlatego sportowe fotele z włókna węglowego obszyto luksusowym połączeniem skóry i alcantary. Na życzenie klienta na powierzchni tapicerki może pojawić się perforacja oraz kontrastujące przeszycia, korespondujące z trójzębem Maserati, wyhaftowanym na zagłówkach.
Modyfikacje, jakie wprowadzono w GranTurismo MC Stradale potwierdzają, że Maserati mimo koncentracji na przygotowaniu nowej generacji modelu Quattroporte, nie zaniedbuje miłośników swoich sportowych coupe.