6-ta generacja flagowego modelu Maserati – Quattroporte, już od momentu swojego debiutu w 2012 roku wyznaczyła nowe standardy osiągów, komfortu oraz jakości wykonania.
Ten model Quattroporte przoduje w swojej klasie, w stosunku do poprzednika jest dłuższy, lżejszy, zapewnia większy luksus podróżowania oraz osiąga prędkość zarezerwowaną dotychczas dla dwudrzwiowych aut sportowych (307 km/h).
Maserati ma wielkie i ambitne plany związane z Quattroporte; obecnie po raz pierwszy w swojej 100-letniej historii wprowadza napęd z silnikiem diesla .
Quattroporte Diesel, uzupełnia gamę znanych obecnie modeli z silnikami bi-turbo V6 i V8. Model z silnikiem dieslowskim ma znakomite osiągi, wskaźnik zużycia paliwa jest najniższy jaki udało się osiągnąć w całej historii Maserati; średnie zużycie paliwa jest na poziomie 6.2 l/100 km.
Ten silnik dieslowski opracowany dla Quattroporte, w połaczeniu z 70-litrowym zbiornikiem paliwa umożliwia przejechanie 1100 km bez tankowania. Jest to bardzo ciekawa oferta dla biznesmenów podróżujących po drogach Europy.
Quattroporte Diesel o mocy 275 KM i momencie obr 600 Nm osiąganym już przy 2000 obr/min potwierdza wysokie osiągi z których zawsze słynęła firma Maserati: przyspieszenie 0 – 100 km/h w 6.4 sek i prędkość maksymalna 250 km/h. Ten silnik został opracowany przez Maserati Powertrain we współpracy z VM Motori i jest jedynym silnikiem Maserati nie produkowanym przez Ferrari. Silnik ten charakteryzuje się cechami typowymi dla samochodów Maserati: pięknym rozpoznawalnym dźwiękiem i dynamiką.
Maserati z silnikiem diesla ma napęd na tylne koła, 8-mio biegową skrzynię automatyczną, bardzo duży rozstaw osi oraz doskonale zbalansowany rozdział obciążeń. Wskaźnik oporu powietrza Cx wynosi 0,31 i jest nizszy o 24% w stosunku do poprzedniego modelu Quattroporte.
Quattroporte Diesel potwierdza najwyższe standardy w jakości wykonania oraz wzornictwie. Każdy szczegół wnętrza Quattroporte doskonale współgra z zastosowaną najnowszą technologią np. z 8.4” ekranem Maserati Touch Control, kamerą cofania, systemem audio Bowers & Wilkins oraz najnowocześniejszym systemem telefonii komórkowej oraz innymi funkcjami multimedialnymi.
Pierwszy model Quattroporte z roku 1963 był realizacją planu Maserati stworzenia luksusowego sportowego sedana. Nowy Quattroporte Diesel kontynuuje i podtrzymuje prestiż marki dzięki jakości, wspaniałym osiągom oraz oferowanemu komfortowi.
WYMIARY I CIĘŻAR | |
---|---|
długość | 5262 mm |
szerokość z lusterkami bocznymi | 2128 mm |
szerokość przy złożonych lusterkach bocznych | 1948 mm |
wysokość | 1481 mm |
rozstaw osi | 3171 mm |
rozstaw kół przód | 1634 mm |
rozstaw kół tył | 1647 mm |
nawis przedni | 968 mm |
nawis tylni | 1123 mm |
średnica skrętu | 11,8 m |
pojemność bagażnika | 530 l |
pojemność zbiornika paliwa | 70 l |
ciężar samochodu „suchego” | 1815 kg |
ciężar samochodu z płynami | 1925 kg |
KOŁA I OPONY | |
---|---|
przód | 245/45 R19 |
tył | 275/40 R19 |
SILNIK | |
---|---|
ilość i układ cylindrów | V6 60° |
pojemność | 2987 cm³ |
średnica cylindra | 83 mm |
skok tłoka | 92 mm |
stopień sprężania | 16.5:1 |
moc maksymalna | 202 kW (275 CV) |
obroty silnika przy max. mocy | 4000 rpm |
max. mom. obrotowy | 600 Nm |
obroty silnika przy max. mom. obr. | 2000-2600 rpm |
TRANSMISJA | |
---|---|
skrzynia biegów | automatyczna 8-mio biegowa |
OSIĄGI | |
---|---|
max prędkość | 252 km/h |
przyśpieszenie od 0-100 km/h | 6,4 s |
droga hamowania 100 do 0 km/h | 35,5 m |
ZUŻYCIE PALIWA | |
---|---|
zużycie paliwa (średnie) l/100km | 6,2 |
zużycie paliwa (miasto) l/100km | 7,9 |
zużycie paliwa (poza miastem) l/100km | 5,2 |
emisja CO2 (przy zużyciu średnim) g/km | 163 |
emisja CO2 (miasto) g/km | 208 |
emisja CO2 (poza miastem) g/km | 137 |
norma | Euro 6 |