GranCabrio to Maserati w pełnym tego słowa znaczeniu: od niepowtarzalnego stylu Pininfariny, po przestronne wnętrze, od rękodzielniczej precyzji wykonania każdego detalu po wyszukaną przyjemność z jazdy. Maserati GranCabrio potęguje doznania wszystkich pięciu zmysłów i sprawia, że podróż staje się przygodą, nie poświęcając przy tym komfortu i niesamowitych osiągów. To samochód marzeń zbudowany dla mężczyzn i kobiet, którzy przechodzą przez życie w subtelnym i wyszukanym stylu. Tak jak wszystkie modele Maserati – to pojazd przygotowany dla wyrafinowanych koneserów.
GranCabrio napędzane jest 4,7-litrowym silnikiem V8 o mocy 450 KM zapewaniającym przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy. Potrafi rozpędzić się aż do 285 km/h! Jego przestronną kabinę, rozpostartą między osiami, które dzielą prawie 3 metry odległości (rekord w klasie), otula trzywarstwowy płócienny dach. Wykorzystanie w konstrukcji auta tego materiału nie tylko podkreśla przywiązanie marki do tradycji, ale potwierdza dopracowanie projektu – pozwala na obniżenie środka ciężkości, co skutkuje jeszcze lepszym prowadzeniem auta. W 28 sekund z zamkniętej limuzyny GranCabrio przeobraża się w pełnowartościowy kabriolet. I to nawet w czasie jazdy – do prędkości 30 km/h.
GranCabrio kontynuuje tradycję tworzenia najlepszych kabrioletów, zapoczątkowaną przez Maserati w 1950 roku, gdy zaprezentowano model A6G Frua Spyder i kontynuowaną do dziś przez długą listę wspaniałych kabrioletów Maserati. Jednocześnie GranCabrio otwiera nowy rozdział, bo nigdy wcześniej w fabryce Maserati w Modenie nie powstawało otwarte auto z miejscem dla czworga pasażerów. Dla wszystkich przygotowano równie wygodne fotele – tak by nawet pasażerowie siedzący z tyłu nie czuli się aktorami drugoplanowymi, ale głównymi bohaterami podróży.
WYMIARY I CIĘŻAR | |
---|---|
długość | 4881 mm |
szerokość z lusterkami bocznymi | 1915 mm |
szerokość przy złożonych lusterkach bocznych | 2056 mm |
wysokość | 1353 mm |
rozstaw osi | 2942 mm |
rozstaw kół osi przedniej | 1586 mm |
rozstaw kół osi tylnej | 1590 mm |
zwis przedni | 873 mm |
zawis tylny | 1066 mm |
średnica zawracania | 12,3 m |
pojemność bagażnika | 173 l |
pojemność zbiornika paliwa | 75 l |
ciężar samochodu „suchego” | 1887 kg |
ciężar samochodu gotowego do jazdy | 1980 kg |
Ciężar samochodu z kierowcą | 2055 kg |
Ciężar z maksymalnym załadunkiem | 2280 kg |
Maks. dopuszczalny ciężar pojazdu | 2350 kg |
Rozdział obciążeń | 49% przód; 51% tył (dach zamknięty) |
48% przód; 52% tył (dach otwarty) |
SILNIK | |
---|---|
pojemność | 4691 cm³ |
średnica cylindra | 94 mm |
skok tłoka | 84,5 mm |
stopień sprężania | 11,25:1 |
moc maksymalna | 331 kW (450 CV) |
obroty silnika przy max. mocy | 7000 rpm |
max. mom. obrotowy | 510 Nm (53 kgm) |
obroty silnika przy max. mom. obr. | 4750 rpm |
maks. obr. silnika | 7200 rpm |
OSIĄGI | |
---|---|
max prędkość | 285 km/h |
przyśpieszenie od 0-100 km/h | 5,2 s |
0-400 m przyśpieszenie | 13,9 s |
0-1000 m przyśpieszenie | 24,8 s |
ZUŻYCIE PALIWA I WSPÓŁCZYNNIK CO 2 | |
---|---|
miasto | 22,5 (l/100km) |
poza miastem | 9,8 (l/100km) |
średnie | 14,5 (l/100km) |
CO2 średni współczynnik | 337 (g/km) |