Maserati Quattroporte jest częścią historii, która sięga ponad 100 lat. To historia o cierpliwości, podejmowaniu wyzwań i zwyciężaniu w prawdziwie włoskim stylu. W modelu Quattroporte słowo „luksus” nabiera zupełnie nowego wymiaru. W końcu to rasowy samochód rajdowy, spadkobierca sportowego dziedzictwa marki. Stylizacja GranSport to sama esencja dynamiki i sportowego ducha.
Wloty powietrza charakteryzują się jeszcze bardziej wyrafinowanym kształtem i doskonale łączą się z kratą maskownicy. Spojler centralny i boczne pokryte są farbą Piano Black.
Podobnie jak w przypadku GranLusso, GranSport offeruje najwyższej klasy rozwiązania technologicznes, takie jak adaptacyjne reflektory LEDowe i system cichego domykania drzwi. Dodatkowo do stylizacji GranSport można zamówić pakiet Exterior Carbon, w którym znajdują się lusterka zewnętrzne, klamki drzwi, słupki boczne i przedni zderzak pokryte włóknem węglowym.
Przednie i tylne sportowe fotele obite są skórą i wyprofilowane tak, aby dać jak najlepsze wsparcie nawet podczas bardzo dynamicznej jazdy. Skórzana kierownica została zaprojektowana tak, aby kierowca miał poczucie pełnej kontroli nad pojazdem. Aluminiowa dźwignia biegów, drewniane elementy na desce rozdzielczej w kolorze Piano Black i stalowe sportowe pedały dopełniają poczucie sportowego charakteru samochodu.
Z jednej strony luksus, komfort i przestrzeń, z drugiej moc i dynamika. To wszystko znajdziesz w Maserati Quattroporte. Unikalna kombinacja doskonale wyrażona agresywnymi kształtami i doskonałymi proporcjami pojazdu. Z przodu dominuje charakterystyczna krata maskownicy z legendarnym Trójzębem. 10 pionowych chromowanych słupków podkreśla wyjątkową sylwetkę samochodu. Do tego długa maska i nowe adaptacyjne reflektory LEDowe w standardzie. Długi rozstaw osi oznacza wystarczająco dużo miejsca dla wszystkich na pokładzie.
Z jednej strony jest moc i wspaniałe osiągi. Z drugiej – komfort, technologiczna wygoda i niepowtarzalny włoski styl.
Maserati pokonuje każdą drogę z niespożytą energią.
W Quattroporte wszystko jest na swoim miejscu, dyskretnie świadcząc o klasie pojazdu. Na desce rozdzielczej znajduje się niebieski zegar Maserati. Na wprost kierowcy umiejscowiono duży prędkościomierz oraz obrotomierz, rozdzielone 7-calowym ekranem TFT, który prezentuje najważniejsze informacje o samochodzie. Tuż poniżej mieści się zaawansowany i intuicyjny w obsłudze system multimedialny oraz wygodny schowek na telefon komórkowy.
Fotele, górna część deski rozdzielczej i podłokietniki wykończone zostały ręcznie szytą skórą. Dodatkowo nie zabrakło kontrastowych elementów wykończonych w ekskluzywnym drewnie Radica. Przednie siedzenia posiadają 12-stopniową regulację z funkcją pamięci ustawień i ogrzewanie, elektrycznie wspomaganą kierownicę i sterowane lusterka. Ważną rolę odgrywa centralna konsola, obustronnie zamykana, wewnątrz której mieści się gniazdo 12V.
Zaawansowany projekt ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów ZF gwarantuje najlepsze przełożenie dla uzyskania optymalnych osiągów i wykorzystania pełnej mocy Quattroporte, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej kontroli nad trakcją pojazdu. Dzięki autoadaptacyjnemu oprogramowaniu, przełożenia modyfikowane są zgodnie ze stylem jazdy kierowcy. Przekładnia przenosi moc silnika na tylną oś wszystkich modeli Quattroporte poprzez mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Limited Slip Differential). To daje znakomite trzymanie drogi w każdej sytuacji. Kierowca ma możliwość wyboru jednego z pięciu trybów pracy: Auto Normal, Auto Sport, Manual Normal, Manual Sport oraz ICE (zwiększona kontrola i efektywność).
Quattroporte S Q4, wyposażone w inteligentny system napędu na cztery koła, to doskonały wybór dla tych, którzy szukają frajdy jazdy samochodem z napędem na tylną oś oraz wsparcia i przyczepności samochodu z napędem 4×4. System nieustannie kontroluje sześć parametrów: styl jazdy, kąt skręcenia kierownicy, kąt odchylenia od osi jazdy, prędkość, poślizg koła i moc wyjściową. Moc 430 koni mechanicznych silnika benzynowego o układzie V6 przenoszona jest na koła odpowiednio do bieżącej sytuacji.
MTC +: System multimedialny z 8,4-calowym ekranem dotykowym (Maserati Touch Control Plus) znajduje się w środkowej części deski rozdzielczej Quattroporte. Z pomocą kilku przycisków i intuicyjnego interfejsu pozwala w łatwy sposób zarządzać multimediami i funkcjami samochodu (ogrzewanie foteli, wentylacja, ogrzewanie kierownicy itp.).
MTC + pozwala również w wygodny sposób korzystać z urządzeń zewnętrzych dzięki technologiom Apple CarPlay® i Android Auto®.
Wi-Fi Hotspot: opcja Wi-Fi to kolejny ukłon w stronę nowoczesnych technologii. Wystarczy tylko włożyć kartę SIM do rutera WLAN.
System Harman Kardon Premium Sound: najnowocześniejszy, 900-watowy wzmacniacz, zapewniający bogatą i szczegółową jakość dźwięku, wyjątkowo wydajny subwoofer z 10 głośnikami wysokotonowymi rozmieszczonymi w kabinie.
System dźwięku przestrzennego Bowers & Wilkins: piętnaście głośników, z głośnikami średniej wielkości i tylnymi głośnikami niskotonowymi wykonanymi z Kevlaru, zostały strategicznie wbudowane w konstrukcję samochodu, a wzmacniacz o mocy 1,280 W zapewnia niezrównane brzmienie dla wszystkich osób na pokładzie.
Dla Maserati priorytetem przy tworzeniu Quattroporte było zapewnienie bezpieczeństwa kierowcy i pasażerom. Maserati Stability Program (MSP) wykorzystuje wiele czujników, które bezustannie monitorują bieżącą sytuację na drodze. Systemy bezpieczeństwa poprawiają sterowność pojazdu, trzymanie na drodze i pozwalają w pełni cieszyć się posiadaniem Maserati.
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=i5QV97Y6sbk&feature=youtu.be[/embedyt]
Łączy zalety Adaptive Cruise Control z funkcją Lane Keeping Assist, aby ułatwić podróżowanie na autostradach. Używając informacji uzyskanych z cyfrowego aparatu zamontowanego za lusterkiem wstecznym i systemu radarowego w kracie maskownicy, HAS automatycznie utrzymuje pojazd na środku pasa, z predefiniowaną prędkością i w ustalonej odległości od pojazdu z przodu. System potrafi nawet przyhamować Levante (aż do całkowitego zatrzymania) jeśli ruch na autostradzie tego wymaga.
Aby zapewnić bezpieczeństwo, HAS wymaga, by kierowca trzymał ręce na kierownicy przez cały czas.
Czasem, z różnych powodów, można łatwo przegapić znaki drogowe. W tym celu zastosowano system rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Recognition. Monitoruje on trzy rodzaje znaków: ograniczenia prędkości, tymczasowe ograniczenia prędkości spowodowane takimi sytuacjami jak silny deszcz i znaki zakazu wyprzedzania. Następnie wyświetla te znaki cyfrowo na wyświetlaczu na tablicy wskaźników. System współpracuje z aparatem cyfrowym zamontowanym za lusterkiem wstecznym i pobiera dane z systemu nawigacyjnego.
Ostrzeżenie przed kolizją z przodu (Forward Collision Warning) w połączeniu z systemem Adaptive Cruise Control monitoruje pojazdy i ostrzega, gdy dalszy kurs może doprowadzić do zderzenia. Oba systemy są powiązane z zaawansowanym układem wspomagania hamulców, który zapewnia dodatkowe hamowanie podczas awaryjnego zatrzymania. Jeśli ostrzeżenie nie spowoduje żadnych działań ze strony kierowcy, automatycznie uruchamiane są hamulce awaryjne.
System zapewnia wsparcie, jeśli kierowca nieumyślnie będzie opuszczał pas ruchu. Cyfrowy aparat za lusterkiem wstecznym w sposób ciągły monitoruje oznakowanie dróg i śledzi trasę z wyprzedzeniem. Wyświetlacz pokazuje aktualny przebieg drogi jazdy. Białe linie po obu stronach obrazu pojazdu wskazują, że samochód znajduje się bezpiecznie w obrębie pasów. Jedna żółta linia wskazuje, że Levante zjeżdża w lewo lub prawo, a migająca linia ostrzega przed przekroczeniem linii pasa.
W tym momencie, jeśli opcja Visual & Haptic została uruchomiona, system LKA wkracza do akcji, korygując kierunek jazdy samochodu.
System Adaptive Cruise Control stale monitoruje pojazd znajdujący się z przodu, zachowując od niego ustaloną odległość. Z funkcją Stop & Go samochód będzie również dostosowywał się do prędkości pojazdu, aż do całkowitego zatrzymania, jeśli zatrzymanie jest krótsze niż dwie sekundy.
Dzięki tym systemom na lusterkach zewnętrznych pojawia się ikona ostrzegania, gdy jakiś pojazd wchodzi w tzw. „martwy punkt” i przestaje być widoczny w lusterku. Można wybrać trzy poziomy wsparcia, gdy kierowca rozpocznie zmianę pasa ruchu: system informuje o zagrożeniu tylko za pomocą ikony wyświetlanej na lusterku, system informuje o zagrożeniu ostrzeżeniem akustycznym, lub system interweniuje za pomocą korekcji kursu.
Funkcja Rear Cross Path emituje ostrzeżenie, gdy niewidoczny w lusterku pojazd zbliża się z prawej lub lewej strony podczas cofania na parkingu.
Podstawowym założeniem, z jakim konstruowane są silniki dla wszystkich pojazdów Maserati, jest możliwość pokonywania długich dystansów przy dynamicznej i dużej szybkości. Moc dostarczana Quattroporte pochodzi z dwóch do wyboru silników benzynowych i silnika wysokoprężnego.